به گزارش مهر، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگویی، با اشاره به جلسه اخیر جمعی از نمایندگان با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این جلسه برای پیگیری مطالباتی بود که سال گذشته و بعد از حادثه قطار تبریز-مشهد مبنای استیضاح وزیر راه شده بود.

وی افزود: در این جلسه که اخیرا و با محوریت نمایندگان استان آذربایجان شرقی برگزار شد، سرانجام پیگیری مطالبات نمایندگان از وزیر راه سوال شد که متاسفانه دستان وزیر برای پاسخگویی خالی بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: در این جلسه آقای پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب رئیس مجلس نیز حضور داشت و در میانه بحث نقش میانجی را به عهده گرفت و خطاب به وزیر راه گفت که مطالبات نمایندگان بحق است، البته من می دانم که عملکرد چهار سال گذشته شما در مقایسه با هشت سال قبل از آن که کاری برای آذربایجان نشد، قابل تقدیر است!

علیرضابیگی با انتقاد از تداوم سیاه نمایی نسبت به عملکرد دولت نهم و دهم به جای پاسخگویی، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه آقای پزشکیان این حرف را گفت، من نتوانستم ساکت بنشینم و اعتراض کردم و گفتم این حرف شما نرخ تعیین کردن وسط دعواست.

وی افزود: البته خانم آقاپور نماینده شبستر هم تلاش کرد تا جانب آقای پزشکیان را بگیرد و عملکرد مدیریت قبلی استان آذربایجان شرقی را زیر سوال ببرد.

این نماینده مجلس که در دولت دهم مسئولیت استانداری آذربایجان شرقی را برعهده داشته، اظهار داشت: با توجه به همین سیاه نمایی و منحرف کردن جلسه از محور اصلی آن، به آقای پزشکیان گفتم که حاضرم با شما در دانشگاه تبریز درباره عملکرد این دولت و دولت قبل در استان، مناظره کنم و قضاوت را به دانشجویان بسپارم.

علیرضابیگی گفت: این مناظره برای دو روز پیش یعنی شنبه هفته جاری برنامه ریزی شد و وقتی آقای پزشکیان در برنامه حاضر شد، من گفتم آقای پزشکیان بزرگتر ما هستند و احترام ایشان واجب است و تقاضا دارم که ایشان بحث را شروع کنند.

وی تصریح کرد: اما آقای پزشکیان خطاب به من گفت ما که درخواست مناظره نداشتیم، شما ما را به مناظره دعوت کردید! شما شروع کنید!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به همین دلیل من حدود ده دقیقه مسائلی را درباره عملکرد دولت دهم در استان آذربایجان شرقی مطرح کردم اما آقای پزشکیان به جای آنکه دیدگاه خودش را بگوید و پاسخ دهد، چند جمله ای از یک خطبه نهج البلاغه خواند و مدعی شد که از طرف امام جمعه تبریز به او گفته شده در این مناظره وارد نشود و لذا جلسه را ترک کرد و من خودم در صحبت با دانشجویان، اسناد، مدارک و تصاویر عملکرد گذشته استانداری آذربایجان را تشریح کردم.

علیرضابیگی تصریح کرد: واقعیت ماجرا این بود که شب قبل از مناظره، در مجلس ختم همشیره آیت الله سبحانی در تبریز من و آقای پزشکیان خدمت حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز بودیم و ایشان هم گفت که هر دو در مناظره اصول اخلاقی را رعایت کنید و حرفی از منع مناظره نشد.

وی افزود: اگر واقعا آقای پزشکیان صداقت دارد که نماینده ولی فقیه در استان او را از مناظره با من منع کرده، نباید در جلسه مناظره می آمد؛ نه اینکه بیاید و اظهارات اولیه من را بشنود و بعد مدعی شود که امام جمعه او را منع کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی اخیرا در نمایشگاه مطبوعات در تبریز، آقای آل هاشم را دیدم که اتفاقا ایشان از رفتار من در مناظره تشکر کرد و هیچ صحبتی درباره منع مناظره مطرح نکرد.

علیرضابیگی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان اجرایی کشور نسبت به عملکردشان و پاسخ به سوالات نمایندگان مردم، گفت: نباید به جای پاسخگویی و مطالبه از دولت، فضا را با فرافکنی منحرف کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.