مسعود پزشکیان در ابتدای مناظره گفت: بنده نمیخواهم جلسه مناظره امروز را ادامه بدهم چراکه امام جمعه تبریز پیامکی در این رابطه به بنده ارسال کرده اند. وی افزود: همه ما باید وحدت داشته باشیم و دعوای خانگی را بیرون نکشیم. بنده دانشگاهی هستم و متوجه اعداد و ارقام علمی هستم و اختلافات را نباید بیرون بکشانیم. اینکه مناظره کنیم و سوءاستفاده شود، اصلا به صلاح نیست. به احترام پیامک امام جمعه حاضر به مناظره نیستم.

بیگی اما برداشت دیگری از صحبت‌های امام جمعه تبریز داشت و گفت حجت الاسلام آل هاشم به اختیار خودمان گذاشته اند و سخنی مبنی بر لغو مناظره نگفته‌اند.بیگی البته از فرصت استفاده کرد و به صورت یک طرفه به نقد عملکرد دولت در زمینه‌های مختلف پرداخت.

با این حال نوع رفتار پزشکیان و بیگی درباره دستور امام جمعه، باعث حساسیت‌هایی بین اصولگرایان شد. آل هاشم امام جمعه تبریز در گفت و گو با خبرگزاری‌های اصولگرا گفت به علت مواردی که دوستان پیش‌بینی می‌کردند در مجلس ختم همشیره آیت‌الله العظمی سبحانی در تبریز هر دو عزیز را دیدم و خواهش کردم توجه داشته باشند که خدای نکرده یک حرفی زده نشود که دشمنانان و کسانی که دنبال تنش و سوءاستفاده هستند، بهره‌برداری کنند… مسئولان سیاسی استان بار دیگر مواردی را مطرح کردند و به همین دلیل شب گذشته ساعت ۱۲ پیامکی را به هر دو عزیز فرستادم که شاید این مناظره به مصلحت نباشد. این توصیه ارشادی بود و نگفتم حتما این کار را نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.