به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: آقای غلامی سوپرمن وزارت علوم نخواهد بود. ایشان موافقان و مخالفانی با استدلال‌های خاص خود دارند که با توجه به این شرایط پیش‌بینی درباره اعتماد مجلس به این وزیر پیشنهادی سخت است.

وی با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: آقای غلامی چهره دانشگاهی است که سیستم‌های آموزش عالی بین‌المللی را تجربه کرده و در مجموعه خانواده اصلاحات تعریف می‌شود. دو دوره مدیریت در اصلاحات را تجربه نموده و کارنامه‌ای از خود به جا گذاشته و در پاسخگویی به نمایندگان نیز صداقت داشته است که این موضوع کار را برای نمایندگان آسان‌تر می‌کند.

این عضو هیأت رییسه فراکسیون امید در عین حال گفت: از طرف دیگر مطالبات و فضای دانشجویی نسبت به عملکرد دو دوره آقای غلامی وجود دارد. آنها تلاش کردند با دلسوزی مطالبشان را به مجلس منعکس کنند که نمایندگان نیز آن را بررسی کردند. فراکسیون امید هفته گذشته به بررسی این موارد پرداخت. آقای غلامی نیز تلاش کرد به این شائبه‌ها پاسخ دهد.

به گفته رحیمی، عده‌ای از پاسخ‌های غلامی قانع نشدند و مخالفت‌هایی وجود دارد. در عین حال فردا فراکسیون‌ها از جمله فراکسیون امید در جلسه‌ای به جمع‌بندی نهایی می‌رسد و آن را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به رأی نمایندگان به کابینه دوازدهم، گفت: تجربه رأی به کابینه آقای روحانی پیش روی فراکسیون امید است ولی به هر حال فردا فراکسیون امید نتیجه جمع‌بندی خود را اعلام می‌کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مورد طرح شائبه‌هایی در خصوص چرایی حمایت منتقدان دولت از غلامی، گفت: به نظرم حمایت مخالفان آقای روحانی از غلامی یک تاکتیک است که انگیزه آن تقویت دولت نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.