محمدرضا تابش نائب رئیس فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) درباره محکومیت هفت اصلاح طلب به خبرآنلاین گفت: متاسفم عده‌ای از سیاست مداران برجسته کشور که در جریان تسخیر لانه جاسوسی فعال بودند؛ در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و جانباز هستند، نائب رئیس مجلس، قائم مقام وزیر و رئیس فدراسیون‌ها بوده‌اند و همواره برای تحقق آرمان های انقلاب تلاش کرده‌اند، محکوم به حبس و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی شده‌اند.

او افزود: کشور در شرایط کنونی نیاز به وحدت و انسجام ملی دارد چرا که از سوی دشمنانی مانند ترامپ و رژیم صهیونیستی هر روز در حال تهدید شدن است و بر سر راه برجام و پیشرفت کشورمان سنگ اندازی می کنند. در چنین شرایطی صدور احکام قضایی برای پرونده ای مربوط به انتخابات ۸۸، غیر منتظره بوده و مانند شمشیری بالای سر فعالین سیاسی است.

تابش گفت: من از رئیس قوه قضائیه استمداد می طلبم که نظارتی داشته باشند تا دادگاه تجدید نظر حکم غیرسیاسی صادر کند.

او یاداور شد: زمانی که آقای کروبی ریاست مجلس را به عهده داشتند، اگر برای هر نماینده ادوار گذشته مجلس مشکلی پیش می آمد، او به مشکلات آنها رسیدگی می کرد. امروز نباید فراموش کنیم که این افراد زمانی نائب رئیس و از نمایندگان مجلس بوده‌اند، لذا انتظار داریم آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس به این پرونده ورود پیدا کند و از حق این افراد دفاع کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین با اشاره به تاکید دولت بر لزوم اجرای حقوق شهروندی، ادامه داد: لازم است دولت نیز به این مسئله ورود کرده و از این افراد به عنوان یک شهروند حمایت کند.

به گفته نائب رئیس فراکسیون امید، هیات رئیسه این فراکسیون نیز موضوع مذکور را بررسی کرده و در حد وسع و امکان آن را پیگیری خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.