به نوشته روزنامه ایران، «خوشبختانه بزرگ‌ترین بحران و چالش این روزهای کشور هم حل شد و بازی شهرآورد پایتخت با برتری قرمزپوشان پایتخت به اتمام رسید و وزیر امور خارجه کشورمان هم به قطر سفر کرد (جوگیر شدم). اما شهرآورد پایتخت دستاوردهای جدیدی را برای ما به همراه داشت که به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم:

توجه به ورزش‌های دیگر:

در‌ حاشیه دیدار روز پنجشنبه، قهرمانان جدیدی در رشته «پرتاب» به جامعه ورزشی ما معرفی شدند و امیدواریم این استعدادهایی که به صورت خودجوش‌ کشف شدند و با پرتاب «کیسه یخ!» خودی نشان دادند، در المپیک بعدی برای کشورمان مدال‌آور باشند! (دوستان اشاره می‌کنند که رشته پرتاب یخ در المپیک نداریم، خب لابی کنید تا بگذارند، این هم کاری دارد؟)

صرفه‌جویی در بیت المال:

سرمربی استقلال در بازی شهرآورد از «سوت بلبلی و کفتری» استفاده کرد. یک سوت بلند یعنی «خسرو سانتر کن!» دو‌ سوت کوتاه و بلبلی یعنی«خسرو ‌بیشتر سانتر کن!» و بدین صورت وینفرد شفر نیازی به مترجم ندارد و نهایتاً یک کفترباز در نقش مترجم هم کار را راه می‌اندازد و بدین سان در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

روسفیدی پراید و تصادفات جاده‌ای:  وضعیت بیرون استادیوم به قول عادل فردوسی‌پور در مؤدبانه‌ترین حالت «شیر‌ تو شیر بود» و ظاهراً برانکو ایوانکوویچ را با«منجنیق» فرستاده‌اند داخل‌ ورزشگاه، حدود ۳۰۰ زخمی و‌ مصدوم نه تنها روی پراید و تصادفات جاده‌ای را کم کرد، بلکه «سونامی» هم به احترام حضار و‌ مسئولان سازمان لیگ ایستاد و کلاه از سر برداشت یا بالاتر انداخت.

ورزش دشمن اعتیاد است:

وضعیت بازیکنان قلیان‌کش (فحش نیست!) که مثل شاخ شمشاد در زمین حاضر بودند، نشان داد که در‌ واقع این ورزش است که با اعتیاد سر دشمنی دارد. بنده در پایان بازی منتظر بودم که برانکو به افتخار این پیروزی «شهر را انگور میهمانی کند» و شفر برای بازیکنان شکست‌خورده استقلال «قلیان دو‌سیب شلیل چاق کند» تا شکست را بشورد و پایین ببرد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.