به گزارش نامه نیوز، سید فرید موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ارزیابی از فضا و جو مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم گفت: نمایندگان در حال حاضر در حال بررسی برنامه های اقای غلامی هستند، جمع بندی فراکسیون امید یکشنبه صبح خواهد بود.

وی در مورد حمایت اصولگرایان از غلامی اظهار داشت: اصلاح طلبانی نیز هستند که از آقای غلامی دفاع می کنند در واقع افراد دانشگاهی منتسب به جریان اصلاح طلبی نیز از وی حمایت کردند. البته افرادی هم هستند از هر دو جناح که مخالف وی هستند .

موسوی در مورد اینکه آیا گزینه های بهتر از غلامی برای معرفی به وزارت علوم وجود نداشت گفت: همیشه گزینه های بهتر داریم، اینگونه هم نیست که بگوییم آقای غلامی نامبر وان است. خوشبختانه در کشور ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی داریم و می توان بهترین را پیدا کرد. در مورد اقای غلامی نیز باید گفت و گوهایی با وی را در این چند روز ادامه بدهیم تا به جمع بندی برسیم.

این عضو فراکسیون امید در مورد برخی اعتراضات دانشجویی نسبت به وزیرپیشنهادی علوم، گفت: اعتراضاتی که توسط دانشجویان انجام شده است، تکاپویشان برای رساندن صدای شان به مسئولان و نشاطی که در دانشگاه ها شکل گرفته است ارزشمند است و نشان می دهد که دانشگاه زنده است .

وی خاطر نشان کرد: یکسری مخالفت های دانشجویی با وزیر پیشنهادی هست که باید صدای آنها شنیده شود البته یکسری دانشجویان شناسنامه دار نیز موافق وی هستند. یعنی دانشجویان اصلاح طلبی که فعال سیاسی بودند و با محدودیت های در دوران دانشجویی شان مواجهه بودند نظراتی را به ما منتقل کردند که موافق حضور اقای غلامی در وزارت علوم هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.