به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور طی نامه‌‍‌ای به وزیر امور خارجه با بیان اینکه بسیاری از کشورها با بزرگ نمایی رسانه‌ای خود را حامی ستم دیدگان جلوه می‌دهند از سبک برخورد ایران نسبت به این قتل عام انتقاد کردند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در نامه‌ خود تصریح کردند: نیک استحضار دارید که نسل‌کشی اخیر مسلمانان روهینگیایی که قلب هر فرد آزاده‌خواهی را به درد می‌آورد در میان سکوت خفت‌بار مجامع مدعی حقوق بشر و رسانه‌های غربی مبدل به دغدغه‌ای مهم و ذی‌توجه در میان ملل اسلامی گشته است.

در این نامه با اشاره به اینکه: دغدغه‌ای که باعث شده است مردم انقلابی و نوع دوست ایران اسلامی از کمک‌های مالی خود به عنوان تنها موردی که از دستشان بر می‌آید برای کمک به اسکان آوارگان میانماری که در مرزهای بنگلادش سرگردان شده اند، دریغ نکنند. تاکید شد: نظر به آنکه دفاع از حقوق کلیه‌ مستضعفین جهان بالاخص مسلمین، از اصول اساسی سیاست‌خارجه جمهوری اسلامی ایران است، انتظار می‌رفت دستگاه سیاست‌خارجه جمهوری اسلامی ایران و در راس آن حضرتعالی، اقدامات موثری در این راستا اتخاذ نمائید

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با اذعان به اینکه تاسف‌بار آنکه برخی دول با حضور موثر هیئت‌هایی بلندپایه از مقامات رسمی دستگاه سیاست خارجه‌شان در مناطق مرزی بنگلادش و میانمار ضمن اعلام حضور در کنار این مسلمان ستم دیده که دچار یک نسل کشی کاملا سیاسی شده‌اند، ابعاد امدادرسانی کشورشان به این آوارگان را به طرز ماهرانه‌ای بزرگ جلوه دادند و دریک کلام ما را با جمله‌ای تکراری و آشنا روبه‌رو ساختند و آن باخت بزرگ رسانه‌ای بود. خاطرنشان کردند: از جنابعالی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در راستای تحقق بخشیدن اصول اساسی سیاست خارجه کشور و نمایاندن آن به جهانیان بیش از پیش کوشا باشید و موضع نسبت مسکوت خود را در خصوص فجایع مذکور بشکنید.

در این نامه تصریح شد: واحد بین‌الملل اتحادیه‌ی جامعه اسلامی دانشجویان؛ به عنوان بزرگترین اتحادیه‌ی دانشجویی کشور بلیطی نمادین به مقصد نایپیداو برای حضرتعالی تدارک دیده است که به پیوست تقدیمتان می‌گردد؛ باشد که به طور نمادین هم که شده توجه بیشتری نسبت به این فجایع داشته باشید.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور یادآور شد: امید است حضرتعالی با اهتمام بیشتر به این قضیه گامی اساسی در راستای تحقق اصول اساسی سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران بردارید و حدالامکان سعی در کمک به توقف جنایات و اسکان آوارگان در مرزهای بنگلادش داشته باشید.

 

6946601_981

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.