به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در مقصد دوم سفرش به قاره سیاه امشب (سه شنبه)  وارد کامپالا پایتخت اوگاندا شد، در بدو ورود با ایرانیان مقیم دیدار و گفتگو کرد.

وی در سخنانی در جمع ایرانیان مقیم با بیان اینکه دوستان ایرانی ما در خارج از کشور همواره برای ایران یک سرمایه بزرگ بوده اند، گفت: ایرانیان مقیم در خارج از کشور بعنوان افراد متنفذ در جوامعی که برای اقامت اختیار کردند، توانستند نماینده خوبی از فرهنگ، سنن، اخلاق و ادب ایرانی و اسلامی باشند و پلی برای ارتباط بین فرهنگ ها و تمدنها و معرف خوبی برای فرهنگ ایران باشند.

ظریف عنوان کرد: آنها توانستند در محیطهای خود از منافع کشور و هموطنان خود دفاع کنند و با حضور موثر خود در مراکز آموزشی و تجاری و هر مسئولیت و حرفه ای که بعهده گرفته اند توانستند افراد موثری در جوامعی که برای زندگی انتخاب کرده اند، باشند و به همین دلیل همیشه باعث افتخار ایران و ایرانی بودند.

وزیر خارجه ادامه داد: امیدوارم همکارانم در وزارت امور خارجه بتوانند برای خدمت به ایرانیان مقیم خارج از کشور موفق باشند و کاری را انجام بدهند که دوستان وقتی به سفارتخانه های ایران مراجعه می کنند احساس کنند به خانه خود مراجعه کرده اند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: امیدوارم بتوانیم زمینه حضور کارآفرینان ایرانی را در بازارهای مختلف دنیا فراهم کنیم. 

ظریف با اشاره به هیات همراهش عنوان کرد: هیات همراه در این سفر از بهترینهای دانش و صنعت کشورند، در بین افراد این هیات صاحبان صنایع بزرگ از خودروسازی تا صنایع خانگی، ریاست جهاد دانشگاهی، رئیس موسسه رویان و شرکتهای بزرگ داروسازی کشور، شرکتها در حوزه خدمات کشاورزی، تولید انواع محصولات پیشرفته حضور دارند افرادی در هیات هستند که می توانند معرفهای خوبی برای کشور باشند

وی ادامه داد: دوستان همراه در پرتوریا بسیار موفق بودند و توانستند طرفهای تجاری خوبی را پیدا کنند و زمینه را برای همکاری بیشتر فراهم کنند،امیدواریم دوستان در این جا با همکاری سفارت و ایرانیان مقیم بتوانند از حضور در کامپالا و فرصت پیش آمده بهره بردای کرده و دست پر برگردند و زمینه را برای نزدیکی بیشتر دو کشور ایران و اوگاندا فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار فارس، وزیر خارجه همچنین در جریان مشکلات ایرانیان مقیم در این کشور قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.