به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله، علی العلاق از اعضای ارشد فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق فاش کرد که دولت عراق تا زمانی که نتیجه همه پرسی به طور نهایی لغو نشود، هیچ گفت‌وگویی با اقلیم کردستان عراق نخواهد داشت.

وی تصریح کرد، صحبت کردن از گفت‌وگو موضوع مثبتی است اما تا زمانی که همه پرسی قابل قبول است، هیچ گفت‌وگویی نخواهد شد زیرا تعلیق همه پرسی این شک و تردید را در دولت ایجاد می کند که اقلیم کردستان روزی تهدید خواهد کرد  آن را به اجرا درآورد.

وی عقب گرد مواضع اقلیم کردستان را ناشی از مشکلاتی دانست که خود پس از اجرای همه پرسی به بار آورده اند.

از سوی دیگر حیدر الفوادی عضو جریان الاصلاح الوطنی در پارلمان عراق نیز دولت عراق را به خودداری از هرگونه گفت‌وگو با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق تا زمان لغو نهایی نتایج همه پرسی و نه تعلیق آن فراخواند.

این در حالی است که اقلیم کردستان عراق در چند روز گذشته صحنه  تحولات سیاسی مهمی بود به گونه ای که  برخی گروههای کَرد روز گذشته با صدور بیانیه ای مشترک برکناری مسعود بارزانی و تشکیل دولت موقت را خواستار شدند.

همچنین منابع کُرد در چند هفته اخیر از تمایل مخالفان کُرد به انتخاب سلیمانیه به عنوان پایتخت اقلیم خبر دادند تا به این ترتیب زیر پای بارزانی را خالی کرده و شدت موضع گیری حزب او در قبال دولت بغداد را کم کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.