به گزارش تسنیم، در حالی که روز گذشته یک اتفاق نه چندان مهم در مدرسه راه شهدا در منطقه اسلام آباد ارومیه روی داده و پس از طی مراحل قانونی خاتمه یافته بود اما از بعد از ظهر امروز همین اتفاق دستمایه برخی شبکه‌های اجتماعی شد و متعاقبان عده از مردم ساکنان این محله به مدرسه موصوف حمله‌ور شده و در این میان عده اغتشاشگر نیز از فرصت استفاده کرده و به مدرسه و اموال عمومی آسیب زدند.

در حالی که وضعیت عمومی منطقه در حال کنترل است برخی از اغتشاشگران اقدام به آتش زدن بخشی از محوطه مدرسه راه شهدا کردند.

هیچ تعرض جنسی به دانش آموز ۱۲ ساله انجام نشده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربابجان غربی در این ارتباط به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وقوع آزار جنسی در حادثه مدرسه دخترانه اسلام آباد ارومیه واقعیت ندارد.

علیرضا رادفر تصریح کرد: بر خلاف فضاسازی‌ها و جوسازی‌های غیرواقعی در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی موضوع آزار جنسی یکی از دختران دانش‌آموز صحت ندارد.

وی گفت: شواهد اولیه و ابتدایی ماجرا حاکی است سرایدار مدرسه بداخلاقی کرده است ولی آزار جنسی نیست.

رادفر افزود: با حضور به موقع مسئولان و مأموران انتظامی اقدامات قانونی انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربابجان غربی تصریح کرد: شهروندان مواظب باشند که عده‌ای از این موضوع در پی سو استفاده نباشند چون هیچ  تجاوزی صورت نگرفته است.

آشوبگران و متخلفان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز عصر امرور در جمع حبرنگاران با اشاره به برخی اقدامات تعدادی از شهروندان متخلف و فرصت طلب اظهار داشت: با متخلفین حادثه امروز مدرسه اسلام آباد برخورد قانونی می‌شود

سردار اصلانی تصریح کرد: عصر امروز عده‌ای فرصت طلب به دنبال شایعه سازی، اغتشاش و تخریب اموال عمومی  بودند اما  قانون تکلیف متخلفین در این حادثه را مشخص می‌کند.

وی با تکذیب ادعاها و شایعات برخی افراد فرصت طلب درباره این رویداد گفت: در این رابطه چند نفر از عوامل اغتشاش دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

متهم اصلی این حادثه دستگیر شد

مصطفی حبیبی دادستان اورمیه نیز طی گفتگویی اظهار داشت: عصر امروز سرایدار مدرسه ابتدایی اسلام آباد  دستگیر شد و در بازداشت به سر می‌برد و لازم است مردم خویشتن داری کرده و از توجه به شایعات پرهیز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.