به گزارش مهر به نقل از شبکه سی ان بی سی، شرکت خدمات حفاری شلمبرژه اعلام کرد قیمت نفت رو به افزایش است زیرا برخی جریان‌های مثبت در بازار شکل گرفته و این بازار اکنون پس از سال‌ها درگیری با عرضه مازاد، متوازن شده است.

پال کیبزگارد، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شلمبرژه، پس از اعلام رشد ۶۵ درصدی درآمد این شرکت در سه ماه سوم سال جاری میلادی، اعلام کرد افت سطح ذخیره‌سازی در اطراف جهان و دیگر نشانه‌های مثبت، به رشد قیمت نفت کمک کرده‌اند.

وی گفت: استمرار این روندها در بازار در کنار کاهش بیشتر ذخایر نفت جهان اکنون بنیادهای لازم برای رشد بیشتر قیمت نفت و افزایش سرمایه‌گذاری در اکتشاف و تولید را فراهم می‌کند.

به گفته مدیر عامل شلمبرژه، افزایش انضباط مالی شرکت‌های فعال در تولید نفت شیل در آمریکا، بروز نشانه‌هایی از تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت و همچنین افت بی سابقه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت جهان که می‌تواند در میان مدت جهان را دچار کاهش عرضه نفت کند، از مهمترین جریان‌های بازار هستند که دورنمای رشد قیمت نفت را تقویت می‌کنند.  با توجه به کاهش مشهود فاصله عرضه و تقاضای نفت و تنش‌های کنونی ژئوپولتیک در بسیاری از مناطق تولیدکننده نفت در جهان، به عاملی مهم برای افزایش قیمت تبدیل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.