به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدقوچانی درباره لفاظی‌های ترامپ در سخنرانی اخیرش علیه کشورمان و تروریسم نامیدن مردم ایران، اظهار کرد: تروریسم نامیدن یک ملت، نشان دهنده ناشی بودن گوینده صحبت است؛ ملت ایران در طول سال‌های اول انقلاب اسلامی و در دوران فعلی که با پدیده داعش مواجه هست، همواره خودش قربانی تروریسم بوده است.

وی تاکید کرد: ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم تکفیری قرار دارد و تروریست نامیدن چنین ملتی از سوی ترامپ از آن حرف‌های عجیب و غریب است چرا که دولتی همچون آمریکا کارنامه پرباری در ترویج و تشویق اشکال خشونت آمیز تغییر حکومت‌ها دارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره اینکه ترامپ خلیج همیشه فارس را خلیج ع.ر.ب.ی خواند، بیان کرد: این گاف بسیار بزرگ ترامپ است، وی به صورت ناخودگاه و بدون اینکه متوجه باشد، کاری کرد که وحدت ملی در ایران تقویت شود.

قوچانی اضافه کرد: ترامپ از طرفی در مورد فرهنگ و تمدن ایرانی صحبت می‌کند و از طرفی دیگر همان مردم را تروریسم می‌نامد و خلیج فارس که هویت تاریخی‌اش بیش از کل قاره آمریکا و اسرئیل است به عنوان خلیج عربی نام می‌برد، همانگونه که رئیس‌جمهور هم گفت ترامپ تاریخ را نمی‌داند.

وی درباره خبرهایی که حاکی از انتصابش به عنوان مشاور رئیس‌جمهور دارند، خاطر نشان کرد: بنده به عنوان مشاور نهاد ریاست جمهوری مسئولیتی پیدا کردم و حکم مرا آقای واعظی زده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.