به گزارش مهر و به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در اظهاراتی خواستار تلاش جامعه جهانی برای تحقق صلح پایدار در فلسطین شد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ادامه از جامعه بین الملل خواست تا برای رسیدن به صلح و پایان دادن به بحران انسانی در فلسطین تلاش کنند.

ابراهیم کالین در ادامه افزود: در همین راستا از سازمان‌های مختلف بین المللی به ویژه سازمان ملل دعوت می‌کنیم تا برای پایان دادن به بحران انسانی در فلسطین تلاش کنند.

کالین با ابراز خرسندی از آشتی ملی میان گروه های حماس و فتح، تصریح کرد: از امضای توافق‌نامه آشتی ملی میان جنبش های حماس و فتح که به اختلافات میان برادران فلسطینی مان پایان خواهد داد، خرسند هستیم. 

لازم به ذکر است، جنبش های حماس و فتح فلسطین ۱۲ اکتبر سال جاری میلادی توافق آشتی ملی را در قاهره امضا کردند.

طبق اعلام رسانه های عربی، «عزام الأحمد» از سوی جنبش فتح و «صلاح العاروری» از سوی حماس، این توافق را امضا کردند.

توافق مذکور در حضور «خالد فوزی» رئیس دستگاه اطلاعات مصر امضا شد.

صالح عاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس هیات این جنبش در گفتگوهای آشتی ملی گفته بود: برای تحقق آشتی ملی عزم خود را جزم کرده ایم. این بار هم همانند گذشته با صداقت برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی پا پیش نهاده ایم. حماس برای تحقق آشتی ملی از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

صلاح بردویل، از رهبران حماس تصریح کرده بود: لغو مجازات های اعمال شده بر غزه در دست برادرانمان در جنبش فتح است و محمود عباس باید دستور آن را صادر کند. این نه تنها خواسته حماس، بلکه خواسته عموم ملت فلسطین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.