به گزارش ایسنا، به نقل از الحرة، آدریان گالوی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی وارد برنامه‌های آنکارا با جبهه هیئت تحریر الشام که در لیست گروه‌های تروریستی آمریکاست، نشده و طرفی در این برنامه‌ها نیست.

این سخنگو تأکید کرد که آمریکا از تلاش‌های ترکیه برای حفاظت از مرزهایش با سوریه و مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

ارتش ترکیه روز جمعه اعلام کرده بود که مراکز نظارتی را در استان ادلب در شمال غرب سوریه با هدف تأسیس منطقه کاهش تنش ایجاد کرده که هدف آن توقف درگیری‌ها در این استان است.

ریاست ستاد ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما ۱۲ اکتبر مراکز نظارتی را در مناطق ادلب در چارچوب توافق آستانه ایجاد کردیم. هدف برقراری آتش بس و رساندن کمک به غیرنظامیان و کاهش تنش در ادلب است. براساس توافق ترکیه در کنار روسیه و ایران یک کشور ناظر است.

در همین راستا خلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه همراه با یک هیئت نظامی از پاسگاه‌ها و یگان‌های نظامی در شهرستان ریحانلی در استان هاتای در مرز با سوریه بازدید کرد.

آکار  همراه با هیئتش به منطقه حائل بین گذرگاه "جیلوه گوزو" در ریحانلی و باب الهوی در سوریه رفته و از سربازان ترکیه‌ای که در این مناطق مستقر هستند، بازدید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.