به گزارش ایرنا از گروه سایپا، بازارهای هدف قطعات صادراتی سایپا شامل کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، روسیه، اوکراین، آذربایجان و یونان است که در این میان سهم دو کشور ایتالیا و روسیه بیش از سایر کشورهاست. 
برپایه این گزارش، اکنون پس از سه سال روند افزایشی قطعات و مجموعه های سایپا به بازارهای اروپایی، سهم این بازارها از کل صادرات قطعه گروه سایپا به 50 درصد رسیده است و 50 درصد دیگر به بازارهای آسیایی و آفریقایی از جمله مصر، عراق، سوریه، الجزایر، افغانستان و ... صادر می شوند.

** سهم ۶۹ درصدی سایپا از صادرات خودرو و قطعات یدکی
همچنین بر اساس گزارش منتشر شده روی سایت گمرک، گروه خودرو سازی سایپا در 6 ماه نخست امسال توانسته سهم 69 درصدی صادرات خودرو و قطعات یدکی از ایران به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد و سایر شرکت های خودروساز در این مدت مشابه، فقط 31 درصد صادرات خودرو به خارج از کشور را به خود اختصاص داده اند.
در سبد قطعات و مجموعه های صادراتی گروه سایپا علاوه بر قطعات یدکی مربوط به خودروهای تحت برند سایپا در بازارهای هدف، سایر قطعات OEM و OES از جمله رادیاتور، رینگ، فنر، قطعات ریخته گری، شیشه، قطعات بدنه و ... قرار دارند که عمده این قطعات حوزه های مزیت دار صنعت خودرو و قطعه جمهوری اسلامی ایران را شامل می شوند.
به گزارش ایرنا، پیشتر «رضا تقی زاده» معاون بازاریابی و فروش شرکت خودروسازی سایپا درباره شمارگان تولید (تیراژ) این گروه، گفته بود: از آغاز امسال تا تاریخ دهم مرداد ماه 224 هزار مشتری جدید برای خودروهای سواری ثبت نام کرده اند که 168 هزار مورد آنها مربوط به گروه سایپا و بقیه مربوط به سایر گروه های زیرمجموعه آن است.
وی افزود: برنامه تولید امسال سایپا دستیابی به فروش 240 هزار میلیارد ریالی است که تاکنون 92 درصد مطابق برنامه پیش رفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.