به گزارش فارس به نقل از رویترز، با تکرار نگرانی ها در مورد برنامه هسته‌ای کره شمالی، قیمت طلا امروز به بالاترین سطح از یک هفته گذشته رسید و خاصیت امنیت این فلز گران‌بها دوباره رونق گرفت.

هر اونس طلا با 6.27 دلار افزایش 1282.95 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات به 1284.97 دلار، بالاترین قیمت از 29 سپتامبر رسیده بود.

به تمرکز دوباره بر ریسک‌های ژئوپلتیکی در میان نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه کره شمالی احتمالا در حال آماده شدن برای یک آزمایش موشکی دیگر است، قیمت دلار در برابر ین افزایش نیافت و از بالاترین رقم 12 هفته گذشته که هفته پیش ثبت کرده بود، عقب‌نشینی کرد.

بازارهای چین نیز امروز پس از یک هفته تعطیلات ملی بازگشایی شد.

ریسک‌های ژئوپلتیکی می‌تواند تقاضا برای دارایی‌های امن نظیر طلا و ین ژاپن را افزایش دهد.

به گفته تاجران، طلا ممکن است با مقاومت اولیه در حدود 1285 دلار مواجه شود.

وانگ تو، تحلیلگر فنی رویترز گفت پس از اینکه طلا سطح مقاومت 1281 دلار را شکست، وی سطح مقاومت بعدی برای این فلز گران‌بها را 1299 دلار می‌بیند.

آمارهای روز جمعه نشان داد که فرصت‌های شغلی در آمریکا برای ماه سپتامبر تحت تاثیر تندبادهای هاروی و ایرما برای نخستین بار در 7 سال گذشته کاهش یافت.

در عین حال، تاسیسات‌گذاران فدرال رزرو روز جمعه سیگنال دادند که این بانک به تدریج به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. افزایش نرخ بهره، ارزش دلار را بالا می‌برد و طلا را تحت فشار قرار می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.