به گزارش خبرآنلاین، مدیرگروه کتاب رادیو فرهنگ از  پخش برنامه‌ای رادیویی با محور گفت و گو با فارسی آموزان علاقه‌مند به فرهنگ ایران و ادبیات فارسی خبر داد.

نیلوفر زندیان مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ با اعلام این خبر، افزود: «این برنامه رادیویی، هر شب، گپ و گفتی با فارسی‌آموزان کشورهای مختلف که در دوره های دانش افزایی بنیاد سعدی شرکت کرده اند، را برای شنوندگان علاقه مند پخش خواهد کرد.»

او در همین باره توضیح داد: «این زبان آموزان در کشورهای خود به یادگیری زبان فارسی پرداخته و برای تکمیل زبان فارسی خود، در دوره های دانش افزایی بلند مدت و کوتاه مدت بنیاد سعدی  پذیرفته شده اند که در کنار تقویت زبان فارسی خود در کشور ایران، از مناطق تاریخی و فرهنگی تهران و دیگر شهرهای ایران نیز بازدید کرده و بدین ترتیب شناختی تازه از ایران واقعی کسب کرده اند.»

زندیان هدف از ساخت این برنامه را اینچنین عنوان کرد: «هدف از ساخت این برنامه تبیین نفوذ و گستره ادب فارسی در اقصی نقاط جهان است. اینکه دوستداران زبان و ادب فارسی تنها به حوزه شبه قاره هند و آسیای مرکزی و افغانستان خلاصه نمی‌شود و بسیارند مشتاقانی که از روسیه و مصر و چین و ژاپن و اروپا و ... در پی یادگیری و حتی تحقیق و پژوهش در حوزه زبان و ادیبات فارسی‌اند.»

این برنامه با نام «فارسی با طعم شکر» هر شب ساعت ۲۲:۴۵ از شبکه فرهنگ پخش خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.