به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: مسکو پذیرای تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک، تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی و به منظور کاهش عرضه نفت است.

این اظهارنظر رئیس جمهور روسیه، بعنوان جدی ترین اظهارنظر از سوی مسکو محسوب می شود و حاکی از تلاش مضاعف مقامات کاخ «کرملین» برای افزایش قیمت جهانی انرژی است.

البته «الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه در ماه گذشته میلادی به آمادگی و اشتیاق روسیه برای افزایش تمدید توافق کاهش تولید در صورت نیاز، اشاره کرده بود. این درحالی است که بیش از یک سوم بودجه روسیه، به درآمدهای حوزه انرژی وابسته است.

بر همین اساس، «ولادیمیر پوتین» گفت: با توجه به واقعیت های بازار در مارس ۲۰۱۸ میلادی، تصمیم خواهیم گرفت؛ اما این مسئله را رد نمی کنم که ممکن است توافق کاهش را تمدید کنیم و اگر بخواهیم در مورد تمدید احتمالی صحبت کنیم، باید حداقل تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی باشد.

همچنین بهبود قیمت نفت در سه ماه دوم سال جاری میلادی، منجر به افزایش رشد اقتصادی روسیه و رسیدن آن به بالاترین سرعت ممکن در تقریبا ۵ سال اخیر شده است.

بر پایه این گزارش، برخی از مقامات آگاه از توافق اوپک اعلام کردند، اوپک و متحدان آن در ماه گذشته میلادی، در مورد تمدید توافق کاهش تولید تا پایان نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی به بحث و گفتگو نشسته بودند.

البته پیش بینی اوپک حاکی از آن دارد در صورتیکه حتی تقاضا نفت در سال آینده میلادی با افزایش روبرو شود، کاهش تولید می تواند بازار را با مازاد عرضه روبرو کند؛ یعنی اشتهای افزایش تولید را در برخی از کشورها بویژه برای نفت شیل آمریکا بالا برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.