احمد شریف در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به دستورکار خانه احزاب گفت: بررسی برنامه‌ کمیته‌های خانه احزاب در دستورکار قرار دارد و بنا است کمیته‌ها برنامه‌های خود را برای یک سال آتی به شورای مرکزی ارائه دهند و این موارد در هیات رئیسه بررسی شود و بعد از آن به تصویب شورای مرکزی برسد.

وی از برگزاری همایش سراسری و ملی خانه احزاب خبر داد و اظهار داشت: جدای از همایش‌های فصلی، مصوب شده است تا همایشی با محوریت ارتقای جایگاه احزاب در کشور و گسترش فعالیت حزبی و حمایت بالقوه از تحزب برگزار شود.

عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران با بیان اینکه این همایش با مشارکت فعالان دانشگاهی و سیاسی خواهد بود، اظهار داشت: اصل برگزاری همایش به تصویب رسیده اما زمان دقیق آن مشخص نیست و سعی می‌کنیم تا پایان سال برگزار شود.

شریف ادامه داد: در نظر داریم نظرات کارشناسی در آن ارائه شود و مسئولان تراز اول کشور در آن حضور داشته باشند. بنابراین برنامه‌ریزی مفصلی را می‌طلبد که در این راستا شورای مرکزی برخی از کمیته‌ها را مامور کرده است تا برنامه اجرایی آن را تهیه کنند و ریز برنامه‌ها در جلسات آتی خانه احزاب به بحث گذاشته می‌شود.

وی درباره عدم حضور برخی احزاب اصولگرا در برنامه‌های خانه احزاب تصریح کرد: در خانه احزاب با این مسئله مواجه نبودیم که حضور احزاب اصولگرا کمرنگ باشد بلکه پابه‌پای دیگر احزاب حضور فعالانه دارند و صورت‌ جلسه‌هایی که تهیه می‌شود موید این موضوع است.

عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران با اشاره به جلسه انتخاب نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ خاطرنشان کرد: انتقادهایی که دوستان اصولگرا در این جلسه داشتند به نداشتن حق رای نماینده احزاب مربوط بود مبنی بر اینکه باید سعی کنیم نماینده احزاب دارای اثرگذاری و حق رای در کمیسیون ماده ۱۰ باشد اما با توجه به اینکه این قانون اول بود و راه را باز می‌کرد که حداقل از بحث‌های این کمیسیون از طریق نماینده احزاب مطلع شویم اکثریت موافق تعیین نماینده در این کمیسیون بودند.

شریف افزود: امیدواریم در اصلاحیه قانون احزاب حق رای نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ به رسمیت شناخته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.