به گزارش خبرگزاری فارس، سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: امروز گزارش عملکردی را آقای افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن به کمیسیون ارائه داد.

وی افزود: این گزارش در رابطه با عملکرد سال ۹۵ و ابتدای سال ۹۶ در بانک صنعت و معدن بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: کلیات موارد مطرح شده در رابطه با گزارش مذکور در چند بخش مورد بحث قرار گرفت. از جمله سهم بانک صنعت و معدن از میزان تسهیلات و سهم  سپرده‌گذاری‌هایی که در این بانک صورت می‌گیرد، سپرده‌گذارانی که در این بانک هستند همچنین طر‌ح‌هایی که سال ۹۵ به بهره‌برداری رسیده است که با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن صورت گرفته است.

باستانی ادامه داد: همچنین در این نشست مشکلات پیش روی این حوزه بررسی شد. بر اساس گزارش‌ها در مجموع حدود ۲.۸ درصد سپرده‌ها در بانک صنعت و معدن است اما بیش از ۱۰ درصد از مجموع تسهیلات حوزه تولید به بانک صنعت و معدن اختصاص داده شده است.

وی همچنین یادآور شد:  ۱۵۶ طرح در سال ۹۵ با استفاده از حمایت این مجموعه به بهره‌برداری رسیده است و چالش‌هایی که پیش رو دارند با توجه به اینکه بیشتر از میزان سپرده‌گذاری‌ها در جهت اعطای تسهیلات قدم برداشته‌اند طبیعتا کفایت سرمایه بانک که عدد ۱۲ است ممکن است پایین بیاید و احتمالا نیاز به افزایش سرمایه بانک داشته باشد و در هر صورت دولت و مجلس باید در این راستا اهتمام ویژه‌ای ورزند چرا که بانک صنعت و معدن بانک تخصصی در حوزه صنایع و معادن است که باید کمک کند تا با همین روند پیگیر امور حوزه تولید و اقتصاد باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.