به گزارش خبرآنلاین، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نخست نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه خداوند در طول تاریخ و روی زمین انسانهای استثنایی را برگزید گفت: خداوند انسانهایی را که خلاصه بشریت هستند را برگزید.انسانهایی که عالم و خدای متعال را نشان می دهند. اینها استثنایی هستند که اسما خداوند در آنها جلوه کرده است.

 

اهم صحبت های او را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* امروز به حضرت علی اکبر تعلق دارد، وقتی جوانان ما رهبری مانند علی اکبر دارند حیف است که همراه او نباشند. پسران و دختران جامعه الگوی خود را علی اکبر قرار دهید مقداری از معنویات او را در زندگی خود وارد کنید تا همیشه به تقوا و دوری از گناه پاکیزه باشید.

 

* وحدت در دل وقتی به وجود می آید که دلها به یک جا و آن خدا متوجه شود. این ممکن نیست مگر به شهادت یعنی باید انسانهایی باشند که در راه خدا ایثار کنند و الگو شوند. البته شهدا به تنهایی کافی نیست. اینها صف اول هستند و صفوف بعدی لازم است که صفوف بعدی باید به شهادت اعتقاد داشته باشند و بدانند که شهادت امری مهم است.

 

*اگر انسانیت باشد عدالت، امنیت، صفا، به همدیگر عواطف داشتن و حقوق یکدیگر را رعایت کردن و این نمی شود جز با شهادت اگر هر ارزشی را دنبال کنیم به حضرت حسین (ع) می رسیم.

 

*دفاع مقدس در کشور ما این همه ارزش ایجاد کرد و کشور را نجات داد، دشمن را مایوس کرد و این به خاطر مکتب شهادت و افتخار به آنها بود. صف پشت سر شهدا هم قبول داشتند و به امثال شهید حججی ها افتخار کردند. پدران و مادران و همسران و فرزندان شهیدان به شهدا بالیدند.

 

*این مکتب انسانیت را رشد داد، شهدا از هر جمعی بودند چه ارتش و سپاه ، اگر دنبال خون هایی که به زمین ریخته شد را بگیریم به گودال قتلگاه می رسیم. ایثار و شهادت است که برای امنیت تلاش می کند.

 

*مردکی که در آمریکا یاوه گفت و نسبت به ایران چنین حرف های زشت را زد در حقیقت این است که وی در برابر صف شهادت و شجاعت ها و از خود گذشتگی ها ایستاده همین صف آنها را عصبانی می کند این اراذل و اوباش که صهیونیست ها در کنار آنها هستند و عربستان هم از آنها حمایت می کنند از شهادت و شجاعت عصبانی هستند. وقتی می بینند ایستادگی وجود دارد عصبانی می شوند عصبانیت آنها نشان می دهد که چقدر اینها پست هستند. آنها می‌خواهند خاورمیانه جدیدی تشکیل دهند و مدام این شعار را سر می‌دهند و وقتی ایستادگی جهان را می‌بینند عصبانی می‌شود و این عصبانیت نشان می‌دهد که آنها چقدر پست هستند.

 

*در برجام دولت در برابر آمریکا ایستاده و رهبری هم فرمودند ما برجام را آتش می زنیم، این هم  ریشه در همین شهادت ها و ایستادگی ها دارد اگر شهادت نبود نمی توانستیم اینگونه محکم حرف بزنیم. 

 

*کسانی که مسئله همه پرسی را طرح کردند وصل به اسرائیل هستند اگر برادران و خواهران کرد به گردانندگان این رفراندوم وصل شده اید باید به آیندگان و فرزندان خود پاسخ دهید که کشور عراق را تجزیه کردید و چه جنگ هایی را رقم زدید. فریب این دروغگو ها را نخورید. با اسرائیل هم دست نشوید و بجنگید با کسانی که این برنامه را می چرخانند.

 

*عزت کشور ما به دست عنایت ولی عصر (عج) است و دست ایشان بر سر کشور است.وضعی که الان در کشور است یک فداکاری و ایثار می خواهد، به معلمان و اساتید و جوانان و دختران و پسران کشور عرض می کنم که شما در ایران اسلامی هستید، خوب درس بخوانید و دنبال گناه نروید، مکتب دین و اخلاق را تقویت کنید که کشور روی شانه شما ایستاده و شما شخصیت های آینده کشور هستید.

 

* آیت الله راستی کاشانی انسان خالصی بود که بعد از تبعید امام اولین کسی که به سراغ امام آمد مرحوم راستی کاشانی بود که آمد و گفت دور امام حلقه بزنیم و درس را آغاز کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.