در مرحله اول از سناریوی افزایشی شاخص این صنعت باید محدوده خط روند نزولی کوتاه‌مدت را به سمت بالا بشکند. در پرده دوم از افزایش قیمت‌ها شاخص این صنعت به دنبال فتح قله قبلی یعنی سطح ۴۶۵ هزار واحد است که محدوده ۴۲۰ هزار واحد می‌‌تواند مانع تکمیل این مرحله از افزایش قیمت‌ها شود. در صورت عبور شاخص از محدوده سقف قبلی با حجم زیاد که البته در حال حاضر احتمال آن کم به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران به‌صورت هیجانی وارد این صنعت خواهند شد و افزایش تقاضا به حدی خواهد بود که ممکن است شاخص تا محدوده ۶۷۵ هزار واحد، افزایش داشته باشد. محدوده‌های ۵۲۵ هزار واحد و ۵۹۰ هزار واحد به‌عنوان دو سطح مقاومتی در پرده سوم از افزایش قیمت‌ها شناخته می‌شوند. توجه داشته باشید شاخص صنعت لاستیک تا به حال سطوح معرفی شده در فاز سوم را به خود ندیده و آنها با محاسبات آماری به دست آمده‌اند بنابراین ممکن است قدرت کافی را برای مقاومت در برابر افزایش قیمت‌ها نداشته باشند.

مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی و افزایش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند صعودی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران به جمع‌آوری سود ناشی از افزایش قیمت‌ها می‌پردازند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر عرضه‌کنندگان زیاد، ممکن است تقاضا‌کننده سهام نیز از خرید اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، قرار گرفته و همین موضوع ممکن است نقطه پایان افزایش قیمت‌ها باشد. البته تمامی محدوده‌های مقاومتی و اهداف قیمتی، در صورت شکسته شدن به سمت بالا با حجم زیاد می‌توانند به سطوح حمایتی تبدیل شوند.

تا زمانی که روند صعودی بلند‌مدت شکسته نشده باشد، هر گونه کاهش قیمت را اصلاح قیمتی و هر گونه درجا زدن قیمت را اصلاح زمانی می‌گوییم. بنابراین ممکن است شاخص صنعت لاستیک در فاز اول سناریوی کاهشی و در قالب اصلاح قیمت‌ها تا محدوده خط روند صعودی بلند‌مدت کاهش یابد. محدوده ۳۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این پرده به‌عنوان حمایت معرفی می‌شود. پرده دوم از سناریوی کاهش قیمت‌ها چون با شکست خط روند صعودی بلند‌مدت به سمت پایین همراه است، ممکن است با فروش‌های هیجانی شروع شود. در حال حاضر احتمال آغاز این فاز کم به نظر می‌رسد، اما در صورت وقوع، انتظار داریم شاخص صنعت لاستیک با گذر از دو محدوده حمایتی مهم ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد و ۳۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد به سمت کف قبلی خود یعنی محدوده ۲۸۶ هزار واحد حرکت کند. این محدوده برای بسیاری از سرمایه گذاران مهم است و اکثر معامله‌گران با ریسک معقول نمی‌توانند شکسته شدن این محدوده به سمت پایین را تحمل کنند. در صورت آغاز فاز سوم کاهش قیمت‌ها، تنها معامله‌گران ریسک‌پذیر در این صنعت سرمایه‌گذاری خواهند کرد، بنابراین با کاهش تقاضا انتظار داریم شاخص صنعت لاستیک تا محدوده‌های ۲۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد ریزش داشته باشد. احتمال اتفاق افتادن پرده سوم از سناریوی ریزشی فعلا بسیار کم به نظر می‌رسد.

مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی و کاهش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند نزولی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران بلند‌مدت بازار در سهم حضور دارند و اکثر سفته‌بازان در این نقطه از سهم خارج شده‌اند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر احتمال تقاضای زیاد، ممکن است عرضه‌کننده سهام نیز از فروش اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز تقریبا متوالی کاهش قیمت در آن قرار گرفته و همین موضوع ممکن است نقطه پایان کاهش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت پایین با حجم زیاد می‌توانند به سطوح مقاومت تبدیل شوند.