در صورت ادامه این حرکت نزولی، شاخص در مسیر پرده اول از سناریوی کاهشی می‌تواند به دنبال هدف ۲۶ هزار واحد باشد که البته محدوده ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد و ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد، به‌عنوان سطوح حمایتی می‌توانند مانع ریزش بیشتر این شاخص شوند. در فاز دوم از کاهش قیمت‌ها شاخص سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است با عبور از منطقه حمایتی بسیار قدرتمند ۲۳ هزار و ۵۵۵ هزار واحد به سطح ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد برسد. پرده سوم از سناریوی کاهشی به محدوده‌های کمتر از ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد اختصاص دارد که در آینده و در صورت لزوم در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی و کاهش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند نزولی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران بلند‌مدت بازار در سهم حضور دارند و اکثر سفته‌بازان در این نقطه از سهم خارج شده‌اند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر احتمال تقاضای زیاد، ممکن است عرضه‌کننده سهام نیز از فروش اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز تقریبا متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان کاهش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت پایین با حجم زیاد می‌توانند به سطوح مقاومتی تبدیل شوند.

بیشتر نشانه‌ها در نمودار حکایت از ریزش قیمت‌ها دارد ولی با حضور در نزدیکی منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم و همچنین نزدیک شدن به حمایت بسیار قدرتمند ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد، می‌توان انتظار پایان ریزش قیمت‌ها را داشت ولی تا زمانی که نشانه‌های دیگر مثل شکسته شدن خط روند نزولی میان‌مدت دیده نشود، نمی‌توان گفت حرکت صعودی شاخص این صنعت شروع شده است. به هر ترتیب در مرحله اول از سناریوی افزایشی شاخص باید محدوده خط روند نزولی میان‌مدت را به سمت بالا بشکند. در پرده دوم از افزایش قیمت‌ها شاخص به دنبال رسیدن به محدوده ۳۹ هزار و ۷۰۰ واحد است که سه محدوده مقاومتی ۳۳ هزار واحد، ۳۴ هزار و ۸۰۰ واحد و ۳۶ هزار و ۷۵۰ واحد، می‌توانند مانع کامل شدن مرحله دوم افزایش قیمت‌ها شوند.

فاز سوم افزایش قیمت‌ها به فتح قله قبلی یعنی محدوده ۴۹ هزار واحد اختصاص دارد. در این مسیر دو سطح بسیار قدرتمند ۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد و ۴۵ هزار و ۶۰۰ واحد در مسیرافزایش قیمت‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی و افزایش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند صعودی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران به جمع‌آوری سود ناشی از افزایش قیمت‌ها می‌پردازند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر عرضه‌کنندگان زیاد، ممکن است تقاضا‌کننده سهام نیز از خرید اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم.

همین موضوع ممکن است نقطه پایان افزایش قیمت‌ها باشد. البته تمامی محدوده‌های مقاومتی و اهداف قیمتی، در صورت شکسته شدن به سمت بالا با حجم زیاد می‌توانند به سطوح حمایتی تبدیل شوند.