مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی و افزایش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند صعودی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران به جمع‌آوری سود ناشی از افزایش قیمت‌ها می‌پردازند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر عرضه‌کنندگان زیاد، ممکن است تقاضا‌کننده سهام نیز از خرید اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان افزایش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت بالا با حجم زیاد می‌توانند به سطوح حمایتی تبدیل شوند.

اگرچه روند نزولی شاخص در میان‌مدت شکسته شده است، ولی هنوز احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد. در حقیقت در این سناریو حرکت افزایشی فعلی را به‌عنوان اصلاح روند نزولی در نظر می‌گیرد. در سناریوی کاهشی، به احتمال ریزش شاخص صنعت بیمه می‌پردازیم. در این سناریو که ممکن است بعد از برخورد به مقاومت ۹۰ هزار واحد اتفاق بیفتد، در پرده اول ممکن است شاخص صنعت بیمه تا محدوده ۵۸ هزار و ۵۰۰ واحد کاهش داشته باشد، سطح قیمتی ۶۸ هزار و ۶۰۰ واحد به‌عنوان مهم‌ترین حمایت این مسیر است. در پرده دوم احتمال ریزش قیمت تا محدوده ۵۲ هزار و ۷۰۰ واحد است و در پرده سوم احتمال ریزش شاخص تا محدوده ۴۰ هزار واحد یا حتی بیشتر نیز وجود دارد که سطح حمایتی ۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد می‌تواند مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شود. احتمال به وقوع پیوستن پرده‌های دوم و سوم سناریوی کاهشی بسیار کم است.

مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی و کاهش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند نزولی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران بلند‌مدت بازار در سهم حضور دارند و اکثر سفته‌بازان در این نقطه از سهم خارج شده‌اند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر احتمال تقاضای زیاد، ممکن است عرضه‌کننده سهام نیز از فروش اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز تقریبا متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان کاهش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت پایین با حجم زیاد می‌توانند به سطوح مقاومتی تبدیل شوند. سناریو‌های دیگر نیز برای شاخص صنعت بیمه می‌توان متصور بود که احتمال به وقوع پیوستن آنها در کوتاه‌مدت کم است یا اینکه ابتدا باید یکی از این چهار سناریو رخ دهند تا به سناریوهای بعدی بپردازیم.