سهامداران آن شامل گروه پتروشیمی تابان‌فردا (مجموعه صندوق نفت) با ۲۰درصد، تاپیکو ۱۶‌درصد و مجموعه نیروهای مسلح جمعا بیش از ۱۹‌درصد است. این شرکت دارای ظرفیت اسمی تولید ۱/ ۱ میلیون تن اتیلن است که در ادامه به محصولاتی چون پلی‌اتیلن سنگین با ظرفیت اسمی ۳۰۰‌هزارتن، مونو‌اتیلن گلایکل با ظرفیت ۴۰۰‌هزارتن، پلی‌اتیلن سبک با ظرفیت ۳۰۰‌هزار تن و برش‌های پروپان و... است. این شرکت همچنین دارای ظرفیت اسمی تولید ۲۰۰‌هزار‌تن پلی‌پروپیلن است. حاشیه سود ناخالص این شرکت به‌طور متوسط ۴۵ درصد بوده است و سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ برابر ۶۳۹۸ ریال بوده است که معادل ۵۱۱۸ میلیارد تومان است. مقدار فروش شرکت در سال‌های ۹۴ تا ۹۸ به‌طور متوسط برابر ۱۷۵۰ میلیون تن بوده است که از این میزان به‌طور متوسط ۲۷درصد اتیلن، ۲۳ درصد منو و دی‌اتیلن گلایکول، ۱۷‌درصد پلی‌اتیلن، ۱۲‌درصد پلی‌پروپیلن و حدودا ۲۰ درصد نیز سایر محصولات از جمله بنزین پیرولیز، برش‌های پروپان و غیره است.  بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در اسفند سال گذشته و ریزش قیمت جهانی نفت، قیمت‌های محصولات پتروشیمی نیز با فاصله زمانی اندکی دچار ریزش و اصلاح شدند که این موضوع در مواد اولیه و بالادستی نمود بیشتری داشت ولی در محصولات پایین‌دستی مثل پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن این موضوع شدت کمتری داشت اما از آنجاکه نرخ اتان به‌عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه و دارای بیشترین سهم در هزینه‌های شرکت، در فرمول اعلام شده، دارای کف قیمتی بوده است، نرخ ماده اولیه شرکت دچار ریزش بیشتری نشد. در ادامه اما با بازگشت نسبی قیمت نفت و محصولات پتروشیمی، وضعیت فروش شرکت بهبود یافت، ضمن اینکه نرخ ماده اولیه دچار رشد زیادی تاکنون نشده است.

نرخ‌های فروش محصولات در آخرین ماه یعنی شهریور رشد مناسبی را نشان می‌دهد؛ به‌طوری که نرخ فروش پلی‌اتیلن سنگین به مدد رشد دلار و بهبود نرخ جهانی آن، افزایش ۸۸ درصدی نسبت به نرخ فروردین داشته است. منواتیلن گلایکول تولیدی شرکت نیز رشد بیش از ۷۰ درصدی و پلی‌پروپیلن نیز رشد ۱۱۸درصدی داشته است.

این شرکت همچنین سهامدار ۶۴ درصدی پتروشیمی لاله (خط تولید پلی‌اتیلن سبک با ظرفیت ۳۰۰‌هزار تن در سال) و ۴۰درصدی پتروشیمی بوشهر نیز هست. شرکت پتروشیمی بوشهر نیز شرکت بزرگ پتروشیمی است که شامل فاز یک، برای تولید متانول است که بنابه اظهار شرکت در مرحله بهره‌برداری قرار دارد و فازهای دیگر شرکت شامل واحد الفین، واحد پلی‌اتیلن و واحد منواتیلن گلایکول نیز در سال‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

باتوجه به وضعیت مناسب بنیادی شرکت و روند رو‌به‌رشد نرخ محصولات در بورس‌کالا و نیز وجود طرح‌های توسعه‌ای در زیرمجموعه‌های شرکت، به‌نظر می‌رسد بررسی شرکت جهت سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی باشد.