در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۳۸۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵هزار و ۳۱۹میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۸۰۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۴هزار و ۶۴واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۵هزار و ۴۰۸واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های خدمات انفورماتیک، بورس اوراق بهادار و نفت بهران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 9010واحد، کل (هموزن) 5396واحد، قیمت (هموزن) 3555واحد، آزاد شناور 47762واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به ترتیب 31740 و 40835 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 470میلیون ورقه به‌ارزش 7هزار و 191میلیارد تومان در 937هزار و 14نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 298واحد رشد کرد و در ارتفاع 17 هزار و 285واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، اعتباری ملل و بیمه کوثر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.