مدیران این شرکت قصد راه‌اندازی فاز دوم تولید شمش آن را در سال ۱۳۹۸ داشتند که به‌‌رغم چندین مرتبه تاخیر در راه‌اندازی طرح مذکور تا کنون نشانی از تولید این فاز در صورت‌های مالی شرکت به چشم نمی‌خورد، اما به گفته ایشان فاز دوم شرکت از دی ماه ۱۳۹۸ به‌صورت آزمایشی وارد مدار شده است. انتظار می‌رود این طرح تا انتهای سال ۱۳۹۹ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد و در سال آتی، بازار شاهد رشد تولید و فروش این شرکت باشد.

افزایش نرخ دلار سامانه نیما به محدوده ۲۲ هزار تومان و انتظار رشد نرخ ارز در سال آتی در کنار بهبود شرایط جهانی به‌دلیل کنترل ویروس کرونا که موجب افزایش تقاضای محصولات صنعتی خواهد کرد می‌تواند علاوه بر رشد مقدار فروش موجب رشد نرخ فروش این شرکت نیز شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه کرد تسهیلات ارزی این شرکت است. این شرکت به‌منظور راه‌اندازی طرح توسعه خود حدود ۱۵۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافت کرده که وضعیت نرخ ارز تسویه تسهیلات شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با توجه به عدم راه‌اندازی کامل طرح توسعه، تاکنون هزینه‌های مالی ناشی از این تسهیلات به بهای تمام‌شده طرح منظور شده که به‌صورت ۱۰ ساله مستهلک خواهد شد. اما پس از راه‌اندازی طرح توسعه هزینه مالی بالای تسهیلات می‌تواند حاشیه سود این شرکت را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهد. مشخص شدن نرخ ارز مرجع جهت بازپرداخت این تسهیلات می‌تواند چراغ راه مناسبی جهت پیش‌بینی سود سال آتی شرکت به‌دست دهد. اما از طرفی مطابق قانون رفع موانع تولید در صورت افزایش نرخ ارز بیش از ۲۰ درصدی، شرکت‌ها می‌توانند زیان تسعیر ارز را به بهای تمام‌شده طرح‌ها منتقل کرده و طی تعداد سال‌های مشخص مستهلک کنند. در صورتی که این شرکت نیز از قانون مذکور بهره ببرد با مفروضات نرخ شمش ۴۰۰ دلاری، دلار نیما معادل ۲۵ هزار تومان، نسبت نرخ ۵/ ۲۳ درصدی گندله به شمش فخوز و ظرفیت طرح توسعه ۶۰ درصدی این شرکت قادر به سودسازی ۲۵۰ تومانی به ازای هر سهم برای سال ۱۴۰۰ خواهد بود که P/ E آن در محدوده جذاب ۷ واحدی قرار خواهد گرفت.