اخراج یک زن مسلمان از میتینگ ترامپ
گروه جهان: یک زن محجبه آمریکایی که در جریان سخنان دونالد ترامپ در کارولینای جنوبی در اعتراض به سخنان ضد مهاجرتی وی در سکوت ایستاده بود، در اقدامی توهین‌آمیز از سالن بیرون انداخته شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، این زن مسلمان می‌گوید: هدفش این بود که حامیان این نامزد جمهوری‌خواه بفهمند که ترامپ حامی «لفاظی‌های نفرت پراکنانه است.» رویترز می‌افزاید: «رز حمید» 56 ساله زنی مسلمان است که با پوشیدن روسری و به تن کردن تیشرتی آبی همراه با فرزندش با نوشته «سلام. من برای صلح آمده‌ام» به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 رفت و درست در پشت سر ترامپ قرار گرفت. وی امید داشت با این حرکت خود عقیده برخی از حامیان ترامپ را درباره پیروان اسلام تغییر دهد. ترامپ در سخنان جنجالی‌اش درباره پناهجویان سوری بر لزوم ممنوعیت ورود آنها به خاک ایالات‌متحده آمریکا صحبت کرد و گفت که بسیاری از آنها با داعش در ارتباط هستند. این زن مسلمان در اعتراض به سخنان ترامپ در جای خود ایستاد. پس از آن پلیس فورا دست به کار شد و وی را از سالن اخراج کرد. طرفداران ترامپ هم سخنانی توهین‌آمیز علیه این زن مسلمان مطرح کردند. یکی از مردان حاضر فریاد می‌زد: «تو بمب داری. تو بمب داری.»

رز حمید، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز از خانه‌اش در شارلوت می‌گوید: «می فهمم چرا او محبوب است: او کسی است که دیگران را سرگرم می‌کند. ویژگی‌هایی دارد که بخش‌هایی از جامعه را به خود جلب و آنها را مشغول می‌کند. او نکات مثبتی هم در سخنان خود دارد؛ اما حامیانش باید بفهمند که او حامی چیست: او به لفاظی‌های توهین آمیز و نفرت آمیز متوسل می‌شود. این سخنان چیزی نیست که در شأن آمریکا باشد.» خبرگزاری رویترز به نقل از این زن مسلمان می‌افزاید: «من یک دموکرات هستم اما به این گردهمایی آمدم؛ زیرا یک روز تعطیل بودم. می‌خواستم ترامپ و حامیانش در عرصه واقعیت با یک زن مسلمان مواجه شوند.» او می‌گوید: «عهد کرده بودم اگر ترامپ در این گردهمایی حرفی علیه هر گروهی حتی توهین نفرت‌آمیز علیه مسلمانان زد ساکت بایستم.» این گزارش می‌افزاید: وقتی او ایستاد حامیان ترامپ فریاد «ترامپ، ترامپ» سر دادند.

شورای روابط اسلامی آمریکا از دونالد ترامپ خواست عذرخواهی کند. نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکا گفت: «تصویر زنی مسلمان که مورد اهانت قرار می‌گیرد و از یک تجمع سیاسی بیرون انداخته می‌شود، پیام‌های هولناکی را به مسلمانان آمریکا و تمام کسانی می‌فرستد که سنت‌های ملت ما در تنوع دینی و مشارکت مدنی را می‌ستایند.» عوض افزود: «دونالد ترامپ، کاندیدای احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید علنی از زن مسلمانی که از تجمع انتخاباتی وی بیرون انداخته شد، عذرخواهی کند.»