گروه جهان: حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه عکس‌هایی را منتشر کرد که حاوی حمله نیروهایش به نیروهای اسرائیلی بوده است. به گزارش منابع خبری نزدیک به حزب‌الله لبنان نیروهای گردان سمیر قنطار به‌‌وسیله یک بمب جاده‌ای یک وسیله نقلیه نظامی نیروهای ارتش اسرائیل را مورد حمله قرار داده‌اند. حزب‌الله لبنان می‌گوید: این حمله در پاسخ به شهادت رساندن سمیر قنطار در ماه گذشته میلادی بوده است.

رسانه‌های لبنانی گزارش داده‌اند نیروهای لبنانی بدون اینکه به دردسر بیفتند، توانسته‌اند از میان موانع الکتریکی مرزهای سرزمین اشغالی عبور و بمب خود را در مسیر نیروهای رژیم صهیونیستی جاسازی کنند. این در حالی است که اسرائیل مدعی بوده این فنس‌ها غیرقابل عبور بوده اما نیروهای لبنانی توانسته‌اند به آسانی از این فنس‌ها عبور کنند. ساعت ۱۵:۱۰ عصر دوشنبه گروه فرمانده شهید سمیر القنطار متشکل از نیروهای مقاومت اسلامی یک بمب بزرگ کار گذاشته شده در راه «زبدین - قفوه» در منطقه کشتزارهای اشغالی شبعای لبنان و در مسیر گشتی مکانیزه اسرائیل را منفجر کرد که به نابودی یک خودروی هامر و کشته و یا زخمی شدن همه سرنشینان آن منجر شد. هنوز منابع اسرائیلی از میزان تلفات این حمله خبری منتشر نکرده‌اند. با این حال رسانه‌های صهیونیستی شلیک سه موشک کورنت ضد زره از داخل خاک لبنان به داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تایید کرده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که این گشتی اسرائیلی در منطقه کشتزارهای شبعا فعال بوده است. شبکه المنار، نزدیک به حزب‌الله لبنان هم خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش صهیونیستی با توپخانه منطقه وزانی در خاک لبنان را گلوله باران کردند. این شبکه همچنین اعلام کرد که این وسیله نقلیه در حال حمل افسران ارشد ارتش این رژیم بوده است.

ارتش صهیونیستی که نگران است بمب‌های بیشتری در این منطقه کار گذاشته شده باشد، منطقه وزانی و برخی دیگر از مناطق جنوب لبنان با گلوله توپ مورد هدف گرفت و یا با بمب‌های خوشه‌ای بمباران کرد. همچنین منابع لبنانی از گلوله باران جنوب لبنان با ۴۵ گلوله توپ و برقراری آرامش شکننده در این منطقه، پس از حمله خبر داده است. براساس این گزارش ارتش صهیونیستی مناطق العباسیه، المجیدیه و منازل مسکونی در شهر وزانی را گلوله باران کرده است. خبرگزاری ملی لبنان از اصابت ۹ گلوله توپ به شهر وزانی خبر داده است. این خبرگزاری تایید کرده است که نیروهای رژیم صهیونیستی از بمب‌های خوشه‌ای در بمباران محور المجیدیه - العباسیه - المهادی استفاده کرده‌اند. منابع اسرائیلی اما از نحوه حمله نیروهای حزب‌الله چنین می‌نویسند: در تحقیقاتی که ارتش انجام داده، مشخص شده نیروهای لبنانی توانسته‌اند با استفاده از هوای مه‌آلود حاکم در منطقه خود را وارد منطقه «زبدین - قفوه» کنند و بمب مذکور را کار بگذارند. این منطقه جنگلی است و عبور و مرور در آن سخت است، اما نیروهای لبنانی توانسته‌اند با تمام محدودیت‌هایی که در این منطقه اعمال شده است، عملیات خود را به سرانجام برساند.

پس از این حمله از سرزمین‌های اشغالی خبر می‌رسد دولت این رژیم برای چند روز آینده در این منطقه حالت فوق‌العاده اعلام کرده و نیروهای این رژیم به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. این نیروها، مناطق مرزی لبنان را زیر نظر دارند و خود را برای برخورد احتمالی آماده کرده‌اند. در این راستا گفته می‌شود وزیر جنگ اسرائیل روز سه‌شنبه وارد منطقه شده و اعلام کرده است نیروهای (موسوم) به نیروهای دفاع اسرائیل در حالت آماده‌باش قرار دارند. این در حالی است که وزارت خارجه لبنان می‌گوید قصد دارد، نقض حاکمیت لبنان از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ را با شورای امنیت در میان بگذارد. در این‌باره گزارش شده است جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور سفارش‌ها و دستورات لازم را درباره دادن گزارش نقض حاکمیت از سوی اسرائیل در سال ۲۰۱۵ به شورای امنیت ارائه کرده است. در گزارش وزارت خارجه لبنان جزئیات نقض حریم هوایی، دریایی و زمینی از سوی رژیم صهیونیستی در هر ماه ذکر شده و براساس این گزارش این رژیم در سال ۲۰۱۵، ۱۱۶۸ بار حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان را نقض کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی همواره در حال نقض حریم هوایی لبنان است و قایق‌های جنگی اسرائیل نیز عمدا به نقض حریم دریایی لبنان می‌پردازند.