اسپوتنیک/ رویترز: داعش با انتشار یک فیلم ویدئویی جدید روسیه را به انجام حملاتی در «آینده نزدیک» تهدید کرده و گفته «به‌زودی حمام خون در روسیه راه می‌اندازیم». از زمانی که روسیه حملات خود علیه مواضع داعش را در سوریه آغاز کرده است نه‌تنها بخشی از بدنه تهاجمی داعش تضعیف شده، بلکه ارتش سوریه هم به موازات تضعیف داعش، پیشروی‌های زیادی داشته است.

سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد هواپیماهای جنگی روسی طی روزهای 11 و 12 نوامبر با 107 پرواز رزمی 289 موضع تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردند. سرتیپ ایگور کوناشنکوف افزود بمب افکن سوخو 34 نیروی هوا ـ فضای روسیه انبار مهمات گروه جبهه نصرت در حومه شهر لاذقیه، واقع در استان حماه را که تروریست‌ها در آنجا گلوله‌های توپخانه، خمپاره و فشنگ نگهداری می‌کردند، بمباران و منهدم کرده است.

گفته می‌شود زمین گیر شدن گروه‌های تروریستی بر اثر نابودی حدود 3 هزار هدف، ارتش سوریه را در موقعیتی تهاجمی‌تر قرار داده است تا با استفاده از تجهیزات و تسلیحات جدید دریافتی از مسکو، حمله‌های خود را افزایش دهد. همزمان با تداوم بمباران‌های مواضع داعش توسط جنگنده‌های سوخوی روسی، بمب افکن‌های نیروی هوایی سوریه نیز به این عملیات پیوسته و در چند روز گذشته 150 هدف گروه‌های تروریستی را نابود کرده‌اند.