خبرگزاری آلمان: بر اساس بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، داعش مسوولیت حملات روز سه‌شنبه به مقر دولت یمن و محل نیروهای ائتلاف علیه حوثیان را در عدن برعهده گرفت.

بر خلاف گزارش‌های اولیه حملات انتحاری بوده‌اند. بر اساس بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه از سوی حامیان گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی آنلاین منتشر شده، چهار بمب‌گذار انتحاری، با استفاده از خودروهای حامل مواد منفجره، حملات روز گذشته را ترتیب داده‌اند. خبرگزاری آلمان نمی‌تواند منبع بیانیه را شناسایی کند؛ اما آن را مشابه دیگر بیانیه‌های داعش پس از حملات پیشین می‌داند.


در صورت صحت این ادعا این نخستین بار است که داعش دولت یمن را هدف حمله قرار داده است. این در حالی است که عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن که در تبعید در عربستان سعودی به سر می‌برد به تازگی در اواخر ماه گذشته میلادی پس از شش ماه تبعید به کشورش بازگشت.


گروه داعش در یمن، پیش از این مسوولیت حملات خونبار در مساجد صنعا، پایتخت یمن را که تحت کنترل حوثیان است برعهده گرفته بود. این گروه همچنین مسوولیت بمب‌گذاری روز گذشته در مسجدی در صنعا را که طی آن هفت نفر کشته شدند بر عهده گرفته است.


خبرگزاری دولتی یمن(سبا)، در این‌باره گزارش می‌دهد که کابینه خالد بحاح، نخست‌وزیر یمن، پس از وقوع حملات با تشکیل جلسه اعلام کرد به کار خود ادامه می‌دهد. اگرچه مقامات یمن در ابتدا خبر از حملات موشکی داده بودند که به نظر می‌رسید از سوی حوثیان سازماندهی شده باشد، پس از جلسه کابینه، اعلام کردند بررسی‌ها نشان می‌دهد این حمله توسط خودروهای بمب‌گذاری شده صورت گرفته است.