آمریکا 75 نیروی جدید به سوریه فرستاد

خبرگزاری فرانسه: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «بامداد شنبه ۷۵ نیروی جدید وارد استان حلب شدند. آنها در نزدیکی پایتخت ترکیه توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌اند.» به گفته رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این افراد توسط کاروانی از ۱۲ خودرو، مجهز به اسلحه سبک و مهمات، با حمایت هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، از مرز ترکیه وارد سوریه شدند. این نیروها، برای پشتیبانی از «تیپ ۳۰ لشکر صقور الجبل» که از حمایت ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برخوردار است، آماده شده‌اند.


هفته گذشته ژنرال لوید اوستن، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه گفت که از میان ۵۴ نیرویی که آمریکا تا آن هنگام آموزش داده و به سوریه اعزام کرده بود، تنها «چهار یا پنج نفر» همچنان در نبردها مشارکت می‌کنند. پس از آن، مجلس سنای آمریکا، برنامه آموزش جنگجوهای اپوزیسیون سوریه را «برنامه‌ای شکست خورده» توصیف کرد.


از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه و تلویزیون المنار اعلام کردند که طرف‌های درگیر در سوریه، بر سر آتش‌بس در دو شهرک شیعه‌نشین در شمال غرب سوریه (کفریا و فوعه) و دو شهرک در نزدیکی مرز لبنان (الزبدانی و مضایا)، به توافق رسیدند.


این آتش‌بس ۴۸ساعته پس از ساعت ۱۲ یکشنبه به وقت محلی آغاز شد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه، همچنین اعلام کرد که ابوالحسن التونسی از رهبران برجسته جبهه‌النصره، در درگیری‌های سوریه کشته شد. «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» می‌گوید التونسی «یکی از دستیاران اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده بود که سابقه جنگ در صفوف این گروه را در افغانستان و عراق نیز در کارنامه خود دارد.» التونسی که دهه ششم عمر خود را سپری می‌کرد، در سال ۲۰۱۲ میلادی به سوریه رفت.