گروه ترجمه: گروه مشاوره بوستن اعلام کرد: ثروت شخصی در منطقه آسیا-پاسیفیک در سال ۲۰۱۴ از ثروت شخصی در اروپا فراتر رفت. به گزارش بیزینس اینسایدر، گروه مشاوره بوستون برآورد می‌کند در سال ۲۰۱۴ اروپای شرقی و غربی در مجموع دارای ثروت شخصی ۵/ ۴۲ تریلیون دلار بوده‌اند، در شرایطی که ثروت شخصی در منطقه آسیا-پاسیفیک به ۳/ ۴۷ تریلیون دلار رسیده است. در ارقام مربوط به آسیا-پاسیفیک ثروت شخصی ژاپن گنجانده نشده است.

گروه مشاوره بوستون مشخص نکرده است آخرین‌باری که آسیا-پاسیفیک ثروتمندتر از اروپا بوده به چه زمانی برمی‌گردد. اما با درنظر گرفتن عملکرد این دو منطقه در طول تاریخ، احتمالا صدها سال پیش آسیا از نظر ثروت شخصی از اروپا جلوتر بوده است، یعنی دوره تاریخی که به «انشعاب بزرگ» موسوم است. در دوره انقلاب صنعتی و اندکی قبل از آن، ثروت و استانداردهای زندگی مردم اروپا از تمدن‌های مرفه‌ آسیایی پیشی گرفت. با توجه به اینکه ثروت خصوصی آسیایی‌ها سریع‌تر از ثروت مردم آمریکای شمالی و اروپا رشد می‌کند، انتظار می‌رود موقعیت کنونی منطقه آسیا-پاسیفیک ارتقا یابد. گروه مشاوره بوستون پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۱۹، آسیا بیش از یک سوم ۲۲۲ تریلیون دلار ثروت خصوصی جهانی را به خود اختصاص خواهد داد. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۶ ثروت آسیایی‌ها از ثروت مردم آمریکای شمالی فراتر رود. در واقع با لحاظ کردن آمار ژاپن، آسیا هم‌اکنون ثروتمندترین منطقه جهان به شمار می‌رود.

در گزارش گروه مشاوره بوستون آمده است از نظر منطقه‌ای، رشد ثروت خصوصی در سال ۲۰۱۴ در اکثر مناطق ادامه داشته است، اما با نرخی بسیار متفاوت. در اینجا برآورد ثروت شخصی هر منطقه و درصد رشد آن آورده می‌شود:

• آمریکای شمالی: ۸/ ۵۰ تریلیون دلار(۶/ ۵ درصد)

• آسیا-پاسیفیک(به‌جز ژاپن): ۳/ ۴۷ تریلیون دلار(۲۹ درصد)

• اروپای غربی: ۶/ ۳۹ تریلیون دلار (۶/ ۶ درصد)

• ژاپن: ۳/ ۱۴ تریلیون دلار(۲ درصد)

• خاورمیانه و شمال آفریقا: ۷/ ۵ تریلیون دلار(۴/ ۹ درصد)

• آمریکای لاتین: ۷/ ۳ تریلیون دلار(۵/ ۱۰ درصد)

• اروپای شرقی: ۹/ ۲ تریلیون دلار(۸/ ۱۸ درصد)