الشرق الاوسط: برخی منابع خبر از توافق میان انصارالله و ائتلاف عربی برای پایان جنگ در یمن و بازگشت منصور هادی به این کشور می‌دهند.
در پیش نویس این توافق آمده پس از بازگشت منصور هادی به یمن روند مذاکرات سیاسی آغاز می‌شود و هیچ‌کس از آن مستثنی نیست. همچنین اصل تقسیم مجدد یمن به دو اقلیم به جای ۶ اقلیم در چارچوب یک کشور فدرال پذیرفته شده و مجددا ارتش تشکیل می‌شود. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله روز گذشته عنوان کرد: پیشنهادها و عنوان‌های بسیاری از طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بسیاری در عمان مورد بررسی قرار گرفته است. براساس بندهای این توافق، باید جنبش انصارالله قطعنامه‌ شورای امنیت در مورد عقب نشینی از شهرها و تحویل سلاح و بازگشت نظام سیاسی به صنعا را بپذیرد، عفو عمومی حوثی‌ها به دستور عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن صورت پذیرد، علی عبدالله صالح از یمن خارج شود و انصارالله نیز تعهد می‌دهند ساختار سیاسی را تشکیل دهند و نقشی در روند سیاسی در آینده داشته باشند.
براساس این توافق، تمام کسانی که در این جنگ از میان نظامیان برجسته و افسران دست داشتند بازنشسته می‌شوند و ارتش ملی تشکیل می‌شود که تمامی مناطق یمن به‌صورت متوازن در آن نماینده دارند.