بی‌بی‌سی: دادگاهی در مصر حکم اعدام محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین ویازده تن از اعضای این گروه را تایید کرد. براساس حکم این دادگاه، یک مصری آمریکایی‌تبار و چندین نفر دیگر نیز به حبس ابد محکوم شدند. رسانه‌های مصری در اواخر ماه میلادی از صدور حکم اعدام محمد بدیع و شماری از اعضای ارشد این گروه به دلیل اقدام مسلحانه علیه حکومت خبر دادند اما تا روز شنبه تایید این حکم به‌طور رسمی فاش نشده بود..

در آوریل سال ۲۰۱۴ جلسه محاکمه دسته‌جمعی ۶۸۳ نفر از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین برگزار شد و متهمان به اعدام محکوم شدند. این در حالی است که سه ماه بعد، رهبر اخوان‌المسلمین و ۳۶ نفر دیگر از محکومان به اعدام، با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شدند.

دولت مصر اخوان‌المسلمین را یک «گروه‌تروریستی» اعلام کرده و پس از روی کار آمدن السیسی، فعالیت‌های این گروه غیرقانونی اعلام شده است.

در پی برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر در ژوئیه ۲۰۱۳ اعضا و همقطاران این گروه زیر فشار شدید حکومت السیسی قرار گرفتند. زیرا به اعتقاد دولت مصر حکومت مرسی به گروه اخوان‌المسلمین نزدیک بوده است. محمد مرسی نیز در حال حاضر متهم به داشتن ارتباط با این گروه است. از زمان تغییر دولت مصر ۱۶ هزار نفر نیز، که عمدتا از هواداران اخوان‌المسلمین هستند، زندانی شده‌اند که بسیاری از آنها در معرض اعدام یا مجازات‌های سنگین دیگر هستند.