گروه جهان- عمر فاروق، عضو کلیدی القاعده در پی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در وزیرستان شمالی در پاکستان کشته شد. به گزارش سی‌ان‌ان، به گفته مقامات اطلاعاتی ایالات‌متحده، عمر فاروق که از او به‌عنوان «استاد فاروق» یاد می‌شده است در پی حملاتی که آمریکا در وزیرستان شمالی دارد، کشته شده است. گفته می‌شود عمر فاروق، طراح حملات القاعده در داخل خاک پاکستان و افغانستان بوده است. او همچنین در نقش سخنگوی القاعده نیز ظاهر شده بود. یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گوید که در این حملات شماری دیگر از نیروهای القاعده نیز کشته شده‌اند. این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که به تاز‌گی شاخه یمن القاعده اعلام کرده که یکی از شهروندان آمریکایی را در این کشور اعدام کرده است. روزنامه واشنگتن پست اما در گزارشی دیگر می‌گوید که جدا از عمر فاروق یکی دیگر از رهبران کلیدی القاعده نیز کشته شده است. به نوشته این روزنامه روز شنبه، ارتش پاکستان با حمله به وزیرستان جنوبی، عدنان شکری الجمعه، معروف به ابوعارف را کشته است.

عدنان شکری ‌الجمعه، همان فردی است که قصد داشت در سال ۲۰۰۹، داخل مترو نیویورک بمب‌گذاری کند. وی دارای دو تابعیت آمریکایی‌-عربستانی است.

به نوشته این روزنامه، عدنان شکری‌الجمعه، در حملاتی که مستقیما توسط ارتش پاکستان در وزیرستان جنوبی صورت گرفته، کشته شده است. این منطقه، محل حضور القاعده در مرز افغانستان است که هر از گاهی مورد حمله نیروهای آمریکایی و پاکستانی قرار می‌گیرد.

یکی از مقامات نظامی ارتش پاکستان در گفت‌وگو با واشنگتن پست گفت که نیروهای اطلاعاتی این کشور به آنها اطلاع داده‌اند که یکی از رهبران ارشد القاعده در آن منطقه حضور دارد. با ردیابی صورت‌گرفته ارتش پاکستان توانست محل جلسه نیروهای القاعده را به‌وسیله هلی‌کوپتری جنگی به زیر آتش بگیرد و تعدادی از نیروهای القاعده را به هلاکت برساند.

به گفته مقامات ارتش پاکستان، در این عملیات یکی از سربازان پاکستانی کشته شده است.

اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۳، برای دستگیری، کشتن یا لو دادن محل اختفای این عضو القاعده جایزه‌ای ۵ میلیون دلاری تعیین کرده بود. او در رده‌بندی افراد خطرناک در آمریکا در رده «تهدید قریب‌الوقوع برای شهروندان و منافع ایالات‌متحده» شناخته شده بود.