گروه بین‌الملل: بخش عظیمی از زیرساخت‌های کشاورزی نوار غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه از بین رفته است. به گزارش «ایسنا»،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: اکثر زیر ساخت‌های کشاورزی نوار غزه متحمل آسیب‌های شدیدی به دلیل درگیری با اسرائیلی‌ها شده که این موضوع منجر به توقف تولید مواد غذایی و در نتیجه گران شدن بیش از حد قیمت‌ها شده است.

همچنین بر اساس اعلام فائو، جنگ غزه آسیب‌های شدیدی را به گلخانه‌ها و سامانه‌های آبیاری این منطقه وارد کرده است.

سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد در بیانیه خود اعلام کرد، تقریبا تمام جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار نفری نوار غزه به کمک غذایی نیازمندند و برای احیای مزارع محلی این باریکه به کمک‌های گسترده و طولانی مدت نیاز است.

«کرو فیوریلو»، رئیس دفتر فائو در کرانه باختری و نوار غزه در این باره اعلام کرد: متخصصان و کارشناسان این سازمان توانسته‌اند از مناطق آسیب دیده باریکه غزه بازدید و گزارش و ارزیابی‌های دقیقی را از آسیب‌های وارد شده به این منطقه تهیه کنند.

وی افزود: آسیب‌های ناشی از بمباران باریکه غزه، کمبود آب و برق و همچنین مشکلات مالی گسترده در کنار احتمال از سرگیری دوباره حملات نظامی باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در منطقه شده است.

وی افزود: «در پی جدیدترین آتش‌بس میان دو طرف درگیر، بسیاری از کشاورزان و دامداران اکنون به زمین‌های خود دسترسی دارند، هر چند از سرگیری تولید محصول با چالش‌های بسیار بزرگی روبه‌رو است.»

فائو در این باره گفت: زمین‌های کشاورزی نوار غزه که وسعت آنها به ۱۷ هزار هکتار می‌رسد به شدت آسیب‌دیده است و این منطقه حدود نیمی از طیور را بر اثر حملات مستقیم یا کمبود غذا و آب از دست داده است.

بهای محصولات غذایی در غزه از زمان آغاز درگیری‌ها در این باریکه چندین بار افزایش پیدا کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بهای تخم مرغ ۴۰درصد، سیب زمینی ۴۲درصد و گوجه‌فرنگی تا ۱۷۰درصد افزایش یافته است.