نقض آتش‌بس یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: در شرایطی که هنوز دقایقی از آتش‌بس به اصطلاح «انسانی» رژیم صهیونیستی نگذشته بود، این رژیم با حمله به خانه‌ای در اردوگاه آوارگان الشاطی این آتش‌بس را نقض کرد. به گزارش «ایسنا»، تقریبا ۱۵ دقیقه پس از اینکه اجرای آتش‌بس هفت ساعته رژیم صهیونیستی آغاز شده بود، جنگنده‌های F-۱۶ رژیم صهیونیستی منزل خانواده بکری را در اردوگاه آوارگان الشاطی هدف قرار دادند.

منابع پزشکی اعلام کردند که در پی این حمله رژیم صهیونیستی، ۲۲ تن زخمی شدند که اوضاع برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

شبکه اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که بر اثر این حمله یک دختر بچه به شهادت رسیده است. همزمان دبیرکل سازمان ملل و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله روز یکشنبه نیروهای رژیم صهیونیستی را به یک مدرسه سازمان ملل در جنوب نوار غزه محکوم کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به یک مدرسه سازمان ملل در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه که نزدیک به سه هزار آواره به آن پناه برده بودند، انتقاد کرد و این اقدام را اقدامی «شرم‌آور» دانست.

ساکی همچنین از مسوولان رژیم صهیونیستی خواست تا از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کنند. وی همچنین خواستار تحقیق و بررسی درباره اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی درخصوص هدف قرار دادن مدارس سازمان ملل در نوار غزه شد. پیش از این نیز بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای هدف قرار دادن مدرسه مذکور توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم و آن را «اقدامی غیراخلاقی و جنایت‌‌آمیز» دانسته بود. در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی بارها مدارس سازمان ملل را که هزاران فلسطینی به آنها پناه می‌برند، هدف قرار داده است.

بان کی مون خواهان مجازات مسوولان این اقدام شد و گفت این اقدام نقض شدید حقوق بشر است. وی همچنین بار دیگر خواهان توقف خشونت‌ها در نوار غزه شد. مسوولان مدارس سازمان ملل نیز این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. پیش از این نیز نیروهای رژیم صهیونیستی دو مدرسه سازمان ملل در «بیت‌حانون» و «جبالیا» در شمال نوار غزه را هدف قرار داده بودند که موجب شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها شد. این در شرایطی است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست اسرائیل را برای پذیرفتن طرح آتش‌بس پیشنهادی مصر تحت فشار قرار دهد.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا ، روسیه و چین خواست رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا جنگ در نوار غزه که هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشته است، پایان یابد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین جنایت می‌کند، گفت: اسرائیل با نپذیرفتن طرح آتش‌بس مسوول عواقب جدی ادامه درگیری‌ها در نوار غزه خواهد بود. وی همچنین اعلام کرد: اسرائیل مدارس سازمان ملل را مستقیما هدف قرار می‌دهد و علاوه بر آن منازل غیرنظامیان را مورد حمله قرار می‌دهد که این امر به کشته شدن تعداد بسیاری منجر شده است.

در این راستا همچنین سازمان ملل متحد اعلام کرد، بان کی مون، دبیر کل این سازمان حمله به نزدیکی مدرسه سازمان ملل در رفح را محکوم کرده و آن را اقدامی جنایتکارانه خوانده است. محمودعباس گفت: در ۲۷ روز گذشته اسرائیل در هر ساعت ۱۷ فلسطینی را به شهادت رسانده است. رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد که فلسطینی‌ها با آتش‌بس ۷۲ ساعته موافقت کرده‌اند و اسرائیل نیز باید این مساله را بپذیرد. این در شرایطی است که بر اساس آمارهای اعلام شده تا لحظه تنظیم خبر نزدیک به ۱۸۵۷ تن از فلسطینی‌ها شهید شده‌اند.