گروه بین‌‌الملل: درپی ضعف در بازار املاک، شاخص بخش خدمات چین در ماه ژوئیه به کمترین سطح طی ۶ ماه گذشته رسید. به گزارش بلومبرگ، دفتر ملی آمار چین،دیروز یکشنبه،اعلام کرد شاخص غیرتولیدی خرید مدیران از ۰/۵۵ واحد در ماه ژوئن به ۲/۵۴ واحد در ماه ژوئیه افت کرده است، البته سطح بیش از ۵۰ واحد نشان‌‌دهنده رشد است.

این گزارش نشان‌‌دهنده خطری است که ضعف بازار املاک بر رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان اعمال می‌‌کند و در تضاد با گزارش بخش تولیدی است که نشان داد این بخش در ماه ژوئیه با سریع‌‌ترین آهنگ طی ۲ سال گذشته رشد کرده است. از سوی دیگر، صندوق بین‌‌المللی پول هفته گذشته هشدار داد بخش املاک، بزرگ‌‌ترین تهدید برای اقتصاد چین در آینده نزدیک به شمار می‌‌رود.

گزارش دفتر ملی آمار چین همچنین نشان داد شاخص انتظارات کسب و کارها از ۴/۶۰ واحد در ماه ژوئن به ۵/۶۱ واحد در ماه ژوئیه افزایش یافته است. براساس این گزارش، بخش خدمات در نیمه اول سال جاری ۸ درصد رشد داشته است. این در شرایطی است که بخش تولیدی، معادن و ساخت و ساز در این مدت با رشد ۴/۷ درصدی روبه‌رو شده‌‌اند.

شاخص بخش خدمات دفتر ملی آمار چین براساس ارزیابی ۱۲۰۰ شرکت در ۲۷ بخش از جمله تدارک غذا، خرده‌‌فروشی، ساخت‌وساز و حمل و نقل به دست می‌‌آید.

گزارش مرکز اچ‌‌اس‌‌بی‌‌سی و مارکیت درمورد بخش خدماتی چین نیز روز سه‌‌شنبه منتشر خواهد شد. این شاخص در ماه ژوئن به ۱/۵۳ واحد یعنی بالاترین سطح طی بیش از یک سال گذشته رسید.