گروه بین‌‌الملل: درگیری میان گروه‌های مسلح در دو شهر طرابلس و بنغازی در لیبی همچنان ادامه دارد و مقامات این کشور شرایط را «خطرناک» توصیف کرده‌‌اند. درپی خشونت‌هایی که از دو هفته پیش تاکنون آغاز شده است، بیش از ۲۰۰ تن کشته و دستکم ۹۰۰ نفر مجروح شده‌‌اند.

به گزارش یورونیوز، این درگیری‌‌ها همچنین سقوط یک فروند هواپیمای ارتش در فرودگاه شهر طرابلس و به آتش کشیده شدن دومین انبار بزرگ سوخت لیبی را به دنبال داشته است.

روز شنبه نخستین نشست نمایندگان پارلمان جدید لیبی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. دولت لیبی امیدوار است، بتواند بین گروه‌های مخالف آشتی برقرار کند.

گروه‌های مخالف دولت معمر قذافی که سال ۲۰۱۱ وی را از قدرت ساقط کردند تا به امروز بر سر تقسیم حاکمیت در طرابلس به تفاهم نرسیده‌‌اند.

خشونت‌های اخیر سبب شده است تا کشورهای غربی نسبت به خارج کردن اتباع و دیپلمات‌‌های خود در لیبی اقدام کنند. نخستین گروه از اتباع خارجی توسط یک کشتی یونانی به شهر آتن منتقل شدند.

مقامات دو کشور الجزایر و تونس نیز از گسترش ناآرامی‌‌ها در همسایگی خود به شدت ابراز نگرانی کرده‌‌اند. وزیر خارجه تونس می‌‌گوید، روزانه بین ۵ تا ۶ هزار نفر لیبی را ترک می‌کنند و وارد این کشور می‌‌شوند.