گروه بین‌الملل: دیوید نات، پزشک انگلیسی که به مدت ۲۰ سال گذشته به صورت داوطلبانه در صلیب سرخ فعالیت و به مناطق جنگی چون بوسنی، عراق و حال غزه سفر کرده است، اوضاع در این باریکه را شبیه به آخرالزمان و روز رستاخیز می‌داند. به گزارش «ایسنا»، به نوشته روزنامه دیلی میل، دیوید نات، پزشک انگلیسی اوضاع در غزه را همزمان با آغاز ۷۲ ساعت آتش‌بس که تنها دو ساعت دوام آورد، این گونه توصیف می‌کند: روز جمعه ۱۲ ساعت در اتاق عمل بیمارستان الشفا بودم. روز سختی بود، به جای ۷۲ ساعت آتش‌بس تنها دو ساعت این وضع ادامه داشت و به یکباره جهنمی به پا شد. دختر بچه هشت ساله‌ای را آوردند که جراحات سختی به خاطر انفجار یک بمب بر بدنش بود، حفره بزرگی در شکم، کمر، سینه و روده‌اش به وجود آمده بود اما خوشبختانه موفق شدیم با عمل جراحی او را نجات دهیم.

بسیاری از اعمال جراحی که در این مدت در غزه انجام دادم روی کودکان و جوانان بود. افراد را با جراحات عمیق می‌آورند که ناشی از زیر آوار ماندن یا اصابت گلوله خمپاره است.

بعد از ظهر جمعه شنیدم که گفتند بیمارستان را می‌خواهند بزنند اما در آن زمان در اتاق عمل بودم و نمی‌توانستم بیمار را ترک کنم. تنها من و یکی از همکارانم در اتاق حضور داشتیم.جمعه شب یک جوان ۲۵ ساله را با جراحات شدید و عمیق آوردند اما متاسفانه ۶ ساعت پس از عمل در آی.سی.یو جان باخت.اگر بخواهم صادق باشم اوضاع در غزه غیرقابل فهم است. هفته گذشته اوضاع غزه شبیه به آخرالزمان بود. شب بود و راکت‌ها از دریا شلیک می‌شد، تانک‌ها و بمب‌افکن‌های F-۱۶ هرجا که می‌شد بمب پرتاب می‌کردند.آنچه در غزه رخ می‌دهد غیرقابل توصیف است، انگار که در صحنه یکی از فیلم‌های هالیوودی هستیم.

ناوی پیلای، کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر گفت: اسرائیل به مدارس،‌ منازل و بیمارستان‌ها حمله می‌کند که نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو است. رهبران جهان باید آنها را مسوول جرایم جنگی احتمالی بدانند.

این در شرایطی است که مسوولان بیمارستانی در غزه می‌گویند ۱۰ تن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه تحت پوشش سازمان ملل متحد در رفح کشته شدند.

بنا بر گزارش‌ها، هزاران نفر از اهالی رفح در جنوب غزه برای فرار از حملات رژیم صهیونیستی به این مدرسه پناه برده بودند.به گفته شاهدان عینی یک موشک به ورودی مدرسه اصابت کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی سازمان ملل متحد می‌گوید بیش از ۲۵۰ هزار نفر در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه آواره شده‌اند که تعداد زیادی از آنها به مدارس سازمان ملل متحد در این منطقه پناه برده‌اند.

این در شرایطی است که شمار شهدای غزه به ۱۷۶۶ تن رسیده است.