گروه بین‌الملل: در طول آتش‌بس موقتی که در غزه برقرار شد، پیکر بیش از ۷۶ شهید از نقاط مختلف غزه به بیمارستان شفا منتقل شد. به این ترتیب تاکنون شمار کشته‌ها در غزه به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است. بیشتر اجساد از منطقه شجاعیه در شرق غزه پیدا شده است. برخی رسانه‌ها می‌گویند که در این محله بوی اجساد در فضا پیچیده است. این در شرایطی است که آتش‌بس ۱۲ ساعته حماس و رژیم صهیونیستی از ساعت ۸ صبح به وقت محلی دیروز آغاز شد و تا ۸ شب گذشته ادامه یافت. منابع فلسطینی می‌گویند پیش از آتش‌بس در حمله تانک‌های رژیم صهیونیستی ۱۸ نفر از اعضای یک خانواده در غزه کشته شدند. هدف از این آتش‌بس موقت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه است، این در شرایطی است که به گفته خبرنگاران دقایقی بعد از شروع آتش‌بس شلیک تانک شنیده شده است. منابع فلسطینی می‌گویند در ۱۸ روز بیش از ۱۰۰۰ تن در حملات رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند. در این میان بیش از ۵ هزار و ۸۴۰ نفر هم زخمی شده‌اند. چند ساعت پیش از آنکه موافقت دو طرف با آتش‌بس ۱۲ ساعته اعلام شود، اسرائیل با پیشنهاد آمریکا برای آتش‌بس یک هفته‌ای مخالفت کرده بود. با این وجود خبرگزاری «ایلنا» گزارش داد که روز گذشته فرانسه میزبان جلسه آتش‌بس در غزه بود.

اختلاف‌نظر جوانان آمریکایی با بزرگترها بر سر حملات رژیم صهیونیستی

نظرسنجی جدید گالوپ نشان می‌دهد در آمریکا میان جوانان و بزرگسالان «اختلاف فاحشی» بر سر حملات رژیم صهیونیستی به غزه وجود دارد. درحالی که چون گذشته جمهوری‌خواهان حملات رژیم صهیونیستی را موجه می‌پندارند، دموکرات‌ها با آن مخالفند. به گزارش بی‌بی‌سی، گالوپ که یکی از شناخته‌شده‌ترین موسسات نظرسنجی آمریکا است، در گزارشی که روز پنج‌شنبه منتشر کرده نتایج نظرسنجی جدید خود را درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرده است.نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همچنان بر سر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ آنهایی که این حملات را موجه می‌دانند که اکثریت‌شان جمهوری‌خواهند (۶۵ درصد از جمهوری‌خواهان) و آنهایی که توجیهی را برای آن نمی‌پذیرند (شامل ۴۷ درصد از دموکرات‌ها). نتایج این نظرسنجی که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته (۲۲-۲۳ ژوئیه) صورت گرفته تقریبا مشابه نتایج نظرسنجی‌ای است که این موسسه در آوریل سال ۲۰۰۲ بر سر حملات رژیم صهیونیستی به غزه انجام داده بود. در همین حال، نظرات گروه‌های سنی مختلف شرکت‌کننده در این نظرسنجی نشان می‌دهد

۵۱ درصد از جوانان آمریکایی (۱۸-۲۹ سال) حملات رژیم صهیونیستی به غزه را غیرموجه می‌دانند، درحالی که تنها ۲۹درصد از بزرگسالان (۵۰-۶۴ سال) این کشور با حملات این رژیم به غزه مخالفند. در برابر ۵۳ درصد از بزرگسالان در آمریکا (۵۰-۶۴ سال) توجیهات رژیم صهیونیستی برای این حملات را می‌پذیرند، اما فقط ۲۵ درصد از جوانان زیر ۳۰ سال در ایالات متحده این حملات را موجه می‌دانند. در میان آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۴۵ درصد از کسانی که تحصیلاتی در سطح دیپلم یا زیردیپلم دارند با حملات اسرائیل به غزه مخالفند، در حالی که در میان افرادی که تحصیلاتی بالاتر از لیسانس دارند آمار موافقان این حملات به ۵۳ درصد می‌رسد.