گروه بین‌الملل: هزینه زندگی در آمریکا در ماه ژوئن با آهنگ کندتری رشد کرد و فروش مسکن به بالاترین سطح طی هشت ماه گذشته رسید، این مساله نشان می‌دهد در شرایطی که رشد سرعت می‌گیرد، اقتصاد فشار قیمتی کمتری تولید می‌کند. به گزارش بلومبرگ، وزارت کار آمریکا اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده پس از رشد ۴/۰درصدی در ماه مه، در ماه ژوئن ۳/۰درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر انجمن ملی دلالان معاملات ملکی گزارش داد خرید مسکن موجود ۶/۲درصد افزایش یافته و به نرخ سالانه ۰۴/۵ میلیون رسیده است. این مساله نشان‌دهنده بهبود در بخش مسکن است که به احیای اقتصادی در نیمه دوم امسال کمک خواهد کرد. آمار تورم نظر جانت یلن، رئیس‌ فدرال رزرو را تایید کرد. او گفته بود افزایش اخیر تورم موقتی است و بزرگ‌ترین اقتصاد جهان از رکود فصل نخست خارج خواهد شد. این مساله به این معنی است که بانک مرکزی آمریکا می‌تواند همزمان با کاهش خرید اوراق قرضه، نرخ بهره را تا سال ۲۰۱۵ پایین نگه دارد.

لورا رزنر، اقتصاددان حوزه آمریکا در بی‌ان‌پی پاریباس در نیویورک، می‌گوید: «احیای اقتصادی در مسیر خود قرار دارد، اما این احیا نه‌چندان داغ است و نه چندان سرد. فدرال رزرو می‌تواند به سیاست‌های خود ادامه دهد و اجازه دهد بازار کار التیام یابد.»

گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد قیمت مصرف‌کننده در دوازده ماه منتهی به ژوئن ۱/۲درصد افزایش یافته است. تورم بدون درنظر گرفتن قیمت سوخت و مواد غذایی، پس از رشد ۳/۰درصدی در ماه مه، در ماه ژوئن ۱/۰درصد افزایش یافته است که کمترین میزان رشد از ماه فوریه تاکنون به شمار می‌رود. این نوع تورم نسبت به ژوئن سال ۲۰۱۳، ۹/۱درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئن به دلیل رشد قیمت بنزین بوده است. براساس گزارش وزارت کار آمریکا، قیمت بنزین ۳/۳درصد جهش کرده است که بیشترین میزان افزایش از ژوئن سال ۲۰۱۳ تاکنون به شمار می‌رود؛ اما قمیت مواد غذایی با افزایش ۱/۰درصدی روبه‌رو شده است. این در شرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد آمریکا پس از آنکه در فصل نخست ۹/۲درصد کوچک شد، در فصل دوم با نرخ سالانه ۳/۳ درصد رشد خواهد کرد.