گروه بین‌الملل: اعلام خبر جابه‌جا شدن تعدادی از اجساد کشته‌شدگان سانحه هواپیمای مالزی در شرق اوکراین، مقامات کشور هلند را به خشم آورده است. به گزارش یورونیوز، ناظران در محل می‌گویند برخی از اجساد کشته‌شدگان توسط جدایی‌طلبان به سردخانه‌ای در شهر دونتسک منتقل شده است.

همزمان با سفر فرانس تیمرمانس، وزیر خارجه هلند به اوکراین، پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری این کشور در پیامی اطمینان داد که هر کاری را که برای انجام و پیشرفت بررسی‌ها و تحقیقات لازم باشد، انجام خواهد داد. وی گفت: «تلاش خواهیم کرد تا بررسی‌های تحت نظارت بازرسان بین‌المللی با بیشترین شفافیت ممکن انجام شود.»

همزمان وزیر خارجه هلند نیز تصریح کرد: «این حادثه واقعا برای مردم هلند بسیار شوک‌آور بوده است و نخستین اولویت من این است که اجساد کشته‌شدگان به کشورشان بازگردانده شود. زیرا خانواده‌های آنها می‌خواهند عزیزانشان را به خاک بسپارند.» هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه و در منطقه‌ای که در اختیار جدایی‌طلبان است سقوط کرد. آنچه هر دو طرف درگیر؛ یعنی دولت اوکراین و جدایی‌طلبان تایید کرده‌اند این است که این هواپیما بر اثر اصابت یک موشک زمین به هوا سقوط کرده است. اما هر یک دیگری را به پرتاب موشک متهم می‌کند. به گزارش «ایلنا»، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس‌ به روسیه هشدار داده است در صورتی که رویکرد خود را در قبال سقوط بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی تغییر ندهد، تحریم‌های شدیدتری علیه مسکو اعمال خواهد شد.

به گزارش «ایلنا» به نقل از رویترز، دیوید کامرون در مطلبی در روزنامه «ساندی تایمز» تصریح کرد: «شاید زمان آن فرا رسیده است که نشان دهیم قدرت، نفوذ و منابع ما به چه کار می‌آید.