گروه بین‌الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش اولین حکم سنگسار را در این کشور اجرا کرده‌اند و یک زن سوری را در شمال این کشور به اتهام زنا سنگسار کردند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد با بیان این خبر اعلام کرد: عناصر گروه به اصطلاح «دولت اسلامی» (داعش) یک زن ۳۰ ساله را در استان رقه به اتهام زنا سنگسار کردند و حاضران تا وقتی که این زن جان خود را از دست داد به وی سنگ زدند.

بنابر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه این اولین حکم سنگسار در سوریه است و در شهر الطبقه در استان رقه واقع در شمال این کشور رخ داده است.

داعش در مناطقی که تحت کنترل خود دارد دادگاه‌هایی تشکیل داده است که به اتهامات مختلف مردم رسیدگی می‌کند و این زن نیز در یکی از این دادگاه‌ها محاکمه و به سنگسار محکوم شده بود.

برخی خبرگزاری‌ها نیز اعلام کردند که یک زن دیگر در سوریه روز جمعه و به فاصله یک روز از اجرای اولین حکم سنگسار به همین اتهام، سنگسار شده است.

به گزارش دویچه‌وله، سازمان تروریستی «دولت اسلامی» که پیش‌تر نام داعش را برای خود برگزیده بود، حملات خود را به شرق سوریه ادامه می‌دهد. گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیا است در گزارشی اعلام کرده که تاکنون یک‌ سوم خاک این کشور زیر کنترل تروریست‌های داعش قرار گرفته است.

حملات گروه داعش و سیطره این گروه بر روستاهایی در شهر «کوبانی» موجب آواره شدن ۲۱۰۰ خانواده در ریف حلب شده است. در این گزارش از شورای امنیت خواسته شده است ارسال سلاح برای گروه داعش را ممنوع و تمامی افرادی را که به ارسال سلاح دست می‌زنند، محاکمه کند.