گروه بین‌الملل: روزنامه انگلیسی «دیلی میل» فاش کرد که عناصر گروه تروریستی داعش روزانه یک میلیون دلار نفت عراق را به تاجران کرد می‌فروشند. به گزارش «ایلنا» به نقل از سومریه نیوز، این روزنامه انگلیسی نوشت که داعش روزانه یک میلیون دلار از بابت فروش نفت از میدان‌های نفتی عراق به تاجران کرد این کشور سود می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت که عناصر داعش اقدام به قاچاق نفت میدان‌های نفتی عراق به ترکیه می‌کنند.

دیلی میل همچنین نوشت که داعش نفت عراق را بشکه‌ای ۲۵ دلار می‌فروشد.

در ادامه درگیری‌ها عراق توانست منطقه مقدادیه در دیالی را پس از حملاتی گسترده تحت کنترل کامل خود درآورد، در این راستا وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرده است که اوضاع امنیتی در استان دیالی کاملا امن و تحت کنترل است.

به گزارش «ایسنا»، به نقل از سایت سومریه نیوز عراق، مرکز ملی اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش توانست منطقه مقدادیه در استان دیالی را کاملا تحت کنترل خود درآورد و این امر پس از حمله گسترده صورت گرفت.

در همین حال وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع امنیتی در استان دیالی کاملا امن است.

همزمان راکان سعید، معاون استاندار کرکوک اعلام کرد که کردها شهر کرکوک را کاملا تحت تصرف خود درآورده‌اند و تنها این اقدام باقی‌مانده است که پیوستن کرکوک به اقلیم کردستان اعلام شود.

وی در ادامه افزود: پیوستن کرکوک به کردستان ممکن است که با مخالفت عرب‌ها در این شهر مواجه شود.

از سوی دیگر، ائتلاف کردستان اعلام کرد که خسرو گوران نامزد آنها برای تصدی پست معاون رئیس پارلمان عراق است.

در همین حال، حسین اسدی از استادان حوزه علمیه در نجف اعلام کرد که آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان نامه‌ای از مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را نپذیرفت و این نامه را بدون آنکه باز شود، برگرداند.

حسین اسدی در مصاحبه با ارم نیوز گفت: علت مخالفت مرجع عالیقدر شیعیان این بوده است که مسعود بارزانی خواهان جدایی کردستان از عراق است.

درهمین حال، محمود عثمان از نمایندگان ائتلاف کردستان با بیان اینکه بارزانی نامه‌ای به مرجع عالیقدر شیعیان فرستاده است، اعلام کرد که نسبت به این مساله اطلاعی ندارد که آیت‌الله سیستانی این نامه را نپذیرفته باشد.

وی تاکید کرد که در این نامه کردها از مرجعیت شیعیان خواسته بودند تا بر نوری‌مالکی نخست‌وزیر عراق برای عدم کاندیداتوری جهت تصدی پست نخست‌وزیری برای سومین بار اعمال فشار کنند.

در همین حال، یک پزشک عربستانی که عضو داعش بود دست به عملیات انتحاری در استان کرکوک زد که بر اثر آن بیش از ۳۰ نیروی پیشمرگ کرد که در آن مکان حضور داشتند، کشته شدند. چند ساعت پس از این عملیات تروریستی عربستانی‌ها در توییتر پیام‌هایی گذاشتند و رهبران داعش را به برانگیختن عواطف جوانان عربستانی برای مشارکت دادن آنها در عملیات انتحاری متهم کردند.

آنها در ادامه افزودند: کم اتفاق می‌افتد که ما بشنویم یک شخص عراقی خود را منفجر کرده است. اکثر انتحاری‌ها عربستانی هستند.