گروه بین‌الملل: گفته می‌شود داعشی‌ها به تسلیحات شیمیایی دسترسی پیدا کرده‌اند. آسوشیتدپرس به نقل از مقامات عراقی می‌گوید که داعشی‌ها در شمال‌غرب بغداد یک کارخانه شیمیایی را تصرف کرده‌اند که به بیش از ۲۵۰۰ راکت شیمیایی که حامل گاز سارین است درآن موجوداست. محمد علی‌الحکیم، نماینده عراق در سازمان ملل در خصوص این واقعه به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت و گفت که این افراد در تاریخ ۱۱ ژوئن وارد سایت «المثنی» شده‌اند و پس از دستگیری سربازان و نگهبانان این سایت، آنجا را تصرف کرده‌اند. «ایسنا» نیز در این باره گزارش داد الحکیم به بان‌کی‌مون گفته است به‌دلیل نابسامانی اوضاع امنیتی، دولت عراق نمی‌تواند به تعهدات بین‌المللی خود جهت امحای مواد شیمیایی عمل کند. همزمان مسعود بارزانی در نامه‌ای سرگشاده به مردم عراق تاکید کرد: اینکه عراق یک کشور یکپارچه در این مرحله حساس باقی بماند در گرو تامین منافع اقشار مختلف و بهبود روند سیاسی و مشروعیت بخشیدن به نهادهای دولتی است.

«ایسنا» در این‌باره گزارش داد که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نامه‌ای سرگشاده به مردم عراق گفت: ما در حال حاضر در مرحله حساسی از تاریخ عراق واقع شده‌ایم و تاکید می‌کنیم که عراق پایدار و متحد در گرو تامین منافع همه اقشار آن و برآورده شدن خواسته‌های مشروع مردم است. رئیس اقلیم کردستان گفت: چنین مشروعیتی ایجاب می‌کند راهکارهایی تدوین شود که مانع از تکروی در قدرت و دیکتاتوری شود و اصلاح شرایط نیز ایجاب می‌کند که وضعیت سیاسی کشور بهبود یابد و این مهم تنها از طریق رسیدن تمام طوایف به حقوق خود و پایان تنش‌های مذهبی تحقق می‌یابد. در این شرایط اما سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد: پس از پیشروی‌های گسترده‌ای که ارتش عراق در اطراف شهر تکریت داشته زمان عملیات پاکسازی تکریت از تروریست‌های داعش نزدیک است.

به گزارش پایگاه خبری عربی پرس، قاسم عطا، سخنگوی ارتش عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد: ارتش عراق در عملیات میدانی در اطراف شهر تکریت به پیشروی‌های بسیاری دست یافته و آماده است تا دست به حمله‌ای تعیین کننده علیه اعضای داعش بزند که این شهر را تحت تصرف خود درآورده است. در این راستا یک مقام امنیتی در تکریت اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال حاضر خود را برای نفوذ به تکریت ظرف دو روز آینده آماده می‌کنند تا این شهر را به‌طور کامل از لوث وجود اعضای داعش پاکسازی کنند.

داعش روزنامه در می‌آورد

گروه تروریستی داعش اولین مجله اینترنتی و کاغذی خود را با نام «دابق» و به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری براثا، داعش اولین نشریه خود را به دو زبان عربی وانگلیسی و در دو نسخه اینترنتی و کاغذی بدون اینکه محل چاپ آن را اعلام کند منتشر کرد، نسخه اینترنتی این نشریه برای مخاطبان خاص ارسال شده و نسخه کاغذی نیز در برخی مناطق سوریه و عراق منتشر شده است. همزمان پدر «عمر چچنی» (شیشانی)، یکی از فرماندهان ارشد داعش که در سوریه می‌جنگد گفته است که پسرش با تربیت مسیحی بزرگ شده و به این دلیل به شبه نظامیان افراطی روی آورده که نتوانسته است کار دیگری پیدا کند! عمر چچنی ۲۸ ساله، زاده گرجستان است و بنابر گزارش‌ها فرماندهی داعش در جبهه شمال سوریه را برعهده دارد. از دیگر سو ادوارد اسنودن، افشاگر معروف اسناد اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که ابوبکر البغدادی نتیجه همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: همکاری میان این سه سازمان شرایط را برای ظهور پدیده‌ای به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) فراهم کرد.