خلیفه‌ای با ساعت 6000 دلاری

گروه بین‌الملل: در اولین حضور علنی فردی که ادعا شد ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش است در مسجدی در شهر موصل، مشخص شد که وی ساعتی گران‌قیمت با ارزشی حدود ۶۰۰۰ دلار در دست داشته است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه خبری العربیه، در تصاویری از وی که مردم را به جهاد دعوت می‌کرد و لباس‌های مشکی و عمامه‌ای همچون خلفای اسلامی که در بغداد حکمرانی می‌کردند به سر داشت، مشخص شده ساعتی که وی در دست راست خود داشته احتمالا یک ساعت گران‌قیمت رولکس به ارزش حدود ۶۰۰۰ دلار بوده است. از سوی دیگر برخی از کاربران اینترنتی گفته‌اند تصاویر باکیفیتی که از گروه داعش در اینترنت منتشر شده به‌خوبی نشان می‌دهد که این تصاویر مونتاژ شده و با بیش از یک دوربین گرفته شده است که این مساله به‌خوبی نشان می‌دهد این گروه امکانات و تجهیزات رسانه‌ای گسترده‌ای در اختیار دارند. وی در اولین سخنرانی خود در موصل که شبیه‌سازی سخنرانی خلفا بود، مسلمانان را به جهاد و پیوستن به این گروه دعوت کرد!

خلیفه تقلبی

اما به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه عراقی السومریه نیوز، کمیته امنیتی شورای استانداری نینوا هویت اصلی فردی را که داعش ادعا کرده بود، «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی است، افشا کرد.

در بیانیه شورای استانداری نینوا آمده است: شخصی که در این تصاویر به سخنرانی مشغول است «ابوبکر الخاتونی» والی موصل است و «ابوبکر البغدادی» نیست. «ابوبکر الخاتونی» از سرکردگان داعش است که توسط «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش به‌عنوان والی موصل پس از سیطره بر این استان انتخاب شده است. در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که «ابوبکرالبغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در موصل حضور ندارد. شورای استانداری نینوا با اشاره به عملیات دقیق و متمرکز نیروی هوایی ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش، پاکسازی موصل را مقدمه پاکسازی استان صلاح‌الدین و سرکوب کامل تروریست‌ها در عراق اعلام کرده است. در تحولی دیگر الجزیره از عملیات هوایی ارتش عراق در موصل، تکریت و فلوجه خبرداد؛ درحالی‌که ارتش عراق با کمک بلدوزرها و ماشین‌آلات سنگین در حال ایجاد خاکریزهایی در دیاله به‌منظور ممانعت از هرگونه ورود اعضای داعش است.

به گزارش «ایسنا»، به نقل از سایت شبکه العربیه، یک فرمانده نظامی عراق اعلام کرد که خاکریزهایی به ارتفاع دو متر در دست احداث هستند تا برای ممانعت از هرگونه حمله احتمالی به دیاله استفاده شوند. خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که مسوولان عراقی خاکریزهایی در نزدیکی شهرک العظیم در شمال بغداد ایجاد کرده‌اند. مسوولان می‌گویند که این خاکریزها برای ممانعت از هرگونه حمله اعضای داعش به شهرک العظیم است. ارتفاع این خاکریزها حدود دو متر و با مسافت‌های طولانی است.

استقلال کردستان، آغاز یک فاجعه

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر تاکید کرد که استقلال کردستان عراق آغاز «فاجعه» تجزیه این کشور به کشورهای کوچک است.

به گزارش «ایلنا» به نقل از رویترز، السیسی در دیدار با سردبیران روزنامه‌های مصری گفت همه‌پرسی‌ که کردهای عراق برای استقلال خواستار آن هستند، چیزی جز آغاز فاجعه تجزیه عراق به کشورهای کوچک دشمن هم نیست. رئیس‌جمهوری مصر افزود که وی به آمریکا و اروپا درباره بلندپروازی‌های تندروهای داعش هشدار داده بود. وی تصریح کرد که براساس طرح تندرو‌ها، مصر زیرسلطه داعش می‌رود، گروهی که با حمایت خارجی، از دین به‌عنوان ابزاری برای گسترش هرج و مرج در کشور و بسترسازی برای تجزیه آن استفاده می‌کند. السیسی در این دیدار تاکید کرد که وی به آمریکا و اروپا درباره هرگونه حمایت از داعش هشدار داده بود. وی در ادامه گفت که به آمریکا و اروپا گفته بود که داعش از سوریه خارج شده است و عراق، اردن و عربستان را هدف حملات خود قرار می‌دهد.