گروه بین‌الملل: دادگاه عالی مالزی اقدام دولت را در ممنوعیت قانونی استفاده از واژه «الله» برای غیرمسلمانان تایید کرد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیشتر کلیسای کاتولیک مالزی درخواست کرده بود تا مسیحیان نیز از واژه «الله» برای نامیدن نام خداوند استفاده کنند و دولت با درخواست‌شان مخالفت کرده بود. حال نیز، دادگاه عالی مالزی از اقدام دولت کوآلالامپور حمایت کرده است. دولت مالزی اعلام کرد که الله تنها باید توسط مسلمانان به‌کار برده شود و غیر‌مسلمانان اجازه استفاده از این واژه را برای نامیدن خداوند ندارند. چون استفاده از این واژه توسط مذاهب دیگر در نامیدن خداوند باعث سردرگمی مسلمانان می‌شود.

این ممنوعیت از سال ٢٠٠٧ وضع شده است و کلیسای کاتولیک خواهان لغو آن بود، اما عالی‌ترین مرجع قضایی مالزی تصمیم‌های قبلی را در این زمینه تایید کرد.

کشمکش حقوقی بر سراستفاده غیرمسلمانان از کلمه الله با استفاده آن در روزنامه‌ای کاتولیک آغاز شد.

مسیحیان مالزیایی می‌گویند واژه الله، که از عربی وارد زبان مالایی شده است، در زبان مالایی برای ارجاع به خدا در همه ادیان به‌کار می‌رود و منحصر به خدا در دین اسلام نیست.

اما مقام‌های مالزیایی می‌گویند استفاده مسیحیان از کلمه الله برای ارجاع به خدا در دین مسیحیت، ممکن است برای برخی گیج‌کننده باشد و زمینه‌ساز گرویدن برخی مسلمانان به مسیحیت شود. مسلمانان اکثریتی بیش از ۶۰درصدی را در مالزی تشکیل می‌دهند، اما پیروان مسیحیت و آیین‌های بودایی و هندو هم در این کشور حضور دارند.