گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان تور دور آمریکا برای امضای کتاب جدیدش با عنوان «انتخاب‌های دشوار» گفت دلایل زیادی دارد که می‌تواند با استناد به آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده کاندید شود. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در انتخابات سال ۲۰۰۸ در مقابل باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا شکست خورد، اعلام کرده است که یکی از دلایل کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ۲۰۱۶ تلاش برای برقراری تساوی میان زنان و مردان در عرصه سیاست است.

وی گفت:‌ می‌خواهیم تاثیرگذاری بیشتری در چالش‌های سیاسی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای دستیابی به حق سیاسی جنسیتی داشته باشیم. وی در جریان مصاحبه با شبکه خبری ای‌.بی.سی و همزمان با آغاز تور امضای کتابش گفت: ما با یک استاندارد دوگانه زندگی می‌کنیم. مردم باید درباره دختران، خواهران و مادرانشان زمانی‌که درباره زنان در زندگی اجتماعی سخن می‌گویند و اظهار نظر می‌کنند، فکر کنند. دلایل زیادی برای نامزدی در این انتخابات وجود دارد، زیرا من معتقدم کشور ما باید در عرصه جهانی فعالیت کند و تنها به یک زمین فوتبال کوچک بسنده نکند! ما باید به دنبال تمایلات و خواسته‌های بزرگ‌تر باشیم.

کلینتون ادامه داد:‌ من می‌خواهم به آمریکایی‌ها کمک کنم تا فرصت‌های اقتصادی را برای خروج از بحران بیابند. همچنین فرصت‌های سیاسی را به آنها پیشنهاد دهم.